Min 430x har börjat larma för att den är utanför stöldskyddsområdet. När jag kollar i appen så visar den en position ca 3km bort. Detta händer lite då och då. Någon mer som haft detta problem?
Kan man stänga av sirenen i klipparen och bara få notis i telefonen när den larmar? Igår gick larmet vid 23 tiden, inte så muntert.

släng iväg ett mail till service@husqvarna.se väldigt hjälpsamma vid "konstiga" problem , alt ring dom

Kan vara gps- fel också. För c:a 3 veckor sedan kollade jag på Google maps på telefonen och fick fel ( c:a 2 km ) "egen position" markerad. Kollade då med en annan telefon och en surfplatta - samma sak ! På telefonerna gick vi då in på appen 112 och läste koordinaterna - samma fel ! Gick då till appen "Lokal sinne" i våra telefoner och även där visades vår position lika fel. Provade igen efter några timmar och allt var rätt igen. Programuppdatering av satelliterna ? Test av "sämre precisionsläge" ?
Jag kan tänka mig att om en gräsklipparrobot, som bara går på gps , kan få svåra problem om den skulle råka ut för samma sak som vi gjorde.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.