Hej!
Tänkte köpa en Automower 305. Problemet är att på baksidan sluttar det ganska mycket. Se bifogade bilder.
Den ena visar del av manualen där man anger max lutning då begränsningskabeln ligger tvärs en sluttning, eller så tolkar jag det, då ska man ligga 20cm ifrån annars kan den halka utanför arbetsområdet. Påden andra bilden har jag ritat begränsningskabeln i gult, lutningen i blått. I mitt fall lutar det ju från begränsningskabeln så inte lär maskinen hamna utanför. Någon som har erfarenhet av sånt här? Kanske att jag kan fylla upp lite så att lutningen blir några procent mindre.
Tänkte köpa en Automower 305. Problemet är att på baksidan sluttar det ganska mycket. Se bifogade bilder.
Den ena visar del av manualen där man anger max lutning då begränsningskabeln ligger tvärs en sluttning, eller så tolkar jag det, då ska man ligga 20cm ifrån annars kan den halka utanför arbetsområdet. Påden andra bilden har jag ritat begränsningskabeln i gult, lutningen i blått. I mitt fall lutar det ju från begränsningskabeln så inte lär maskinen hamna utanför. Någon som har erfarenhet av sånt här? Kanske att jag kan fylla upp lite så att lutningen blir några procent mindre.
Klicka här för att svara

