Byggahus.se

Automower 220 AC hittar inte basen

1. K
    Medlem Nivå 5
    Min Automower har fungerat perfekt två säsonger men i år har den stora problem att hitta basen. Den kan krocka med laddsationen och ändå fortsätter den att söka. Den verkar alltid hitta basen till slut men den kan åka några varv kring tomten först. Någon som har tips på vad som kan vara fel?

2. K
    Medlem Nivå 5
    Senaste gången hittade den inte basen alls utan åkte cirklar runt tomten tills batteriet tog slut :/

3. K
    Medlem Nivå 5
    Lösningen om någon skulle få samma problem: En ny basplatta för 1500kr från gplshop. Nu fungerar den som den ska igen :)

4. L
    Medlem Nivå 1
    Exakt samma problem som jag har. Vad är det i basplattan som löser problemet?

5. K
    Medlem Nivå 5
    Basplattan är en antenn som den använder för att hitta hem. Den gamla plattan är felkonstruerad så den kan dela på sig aningen och då slutar den fungera. Felet fixades 2010 om jag minns rätt.

6. L
    Medlem Nivå 1
  7. L
    Medlem Nivå 1
    Har laddat upp ett litet filmklipp som visar hur den beter sig. Här har jag valt att den ska testa slinga in. Den hittar slingan men kan inte docka ordentligt. Samma som du hade?

http://www.youtube.com/watch?v=amUvJa7tYAA

8. pacman42
    Medlem · Nivå 15
    Jag betalade också 1500kr, jag misstänker att det är reparationspriset. I mitt fall så skulle bara kretskortet bytas för att det var trasigt (pga överspänning), men när jag hämtade ut den så var det en helt ny laddstation ändå...

9. K
    Medlem Nivå 5
    Jag köpte inte hela plattan, bara ett uppgraderingskit. Kontakta gpl så hjälper dom dig, verkade ha bra koll på vad dom pratar om.

10. K
    Medlem Nivå 5
    Min betedde sig inte exakt som din, min försökte inre ens docka.