985 läst ·
2 svar
985 läst
2 svar
Automatiskt frånslag av solskydd vid dörrar
Hej
Jag har ett antal solsensorstyrda solskydd som täcker ett antal fönster, men även två dörrar. Jag vill på ett smidigt sätt undvika att solskydden över dörrarna åker ner om dörrarna är öppna.
Kan man bygga en lösning bestående av brytande magnetkontakter vid dörrarna, transformator för styrsignal samt ett impulsrelä (halvledare för tyst och energisnål funktion).
Är det någon som känner till om det finns transformatorer och impulsrelän för inbyggnad i dosor?
Finns det någon annan lösning på problemet?
Joachim
Jag har ett antal solsensorstyrda solskydd som täcker ett antal fönster, men även två dörrar. Jag vill på ett smidigt sätt undvika att solskydden över dörrarna åker ner om dörrarna är öppna.
Kan man bygga en lösning bestående av brytande magnetkontakter vid dörrarna, transformator för styrsignal samt ett impulsrelä (halvledare för tyst och energisnål funktion).
Är det någon som känner till om det finns transformatorer och impulsrelän för inbyggnad i dosor?
Finns det någon annan lösning på problemet?
Joachim
Solskydden körs med motorer och automatik från Somfy. Det är RTS motorer. All kommunikation till motorer och sol/vind-automatik sker trådlöst. Vi har en fjärr där man kan programmera upp till 20 olika grupper. Totalt är det 14 solkskydd.
Vad jag vet har Somfy ingen egen lösning på mitt problem därav fundering ovan
Vad jag vet har Somfy ingen egen lösning på mitt problem därav fundering ovan
Redigerat:
Klicka här för att svara