3 051 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Automatisk slangvinda
Hej
Har tröttnat på att vattenslangen alltid bara blir liggande,i bästa fall i en trasslig hög vid vattenutkastaren,i sämsta fall under gräsklipparrobotens blad.. Själv är jag så klart helt oskyldig till nämnda förseelser
Så tänkte höra om någon av er har erfarenhet av självuppdragande slangvindor?
såg en på plantagen som man skruvar upp på väggen och slangen dras in av sig själv,typ som på en dammsugare. Kostade 700kr,skulle aldrig lagt den summan på det men har ett presentkort på 400. Så,antingen köpa en slangvagn o själv veva in,eller lägga till lite och köpa en sån. Är dock lite tveksam till om de håller? Kommer ju hänga ute året om.
Har tröttnat på att vattenslangen alltid bara blir liggande,i bästa fall i en trasslig hög vid vattenutkastaren,i sämsta fall under gräsklipparrobotens blad.. Själv är jag så klart helt oskyldig till nämnda förseelser
Så tänkte höra om någon av er har erfarenhet av självuppdragande slangvindor?
såg en på plantagen som man skruvar upp på väggen och slangen dras in av sig själv,typ som på en dammsugare. Kostade 700kr,skulle aldrig lagt den summan på det men har ett presentkort på 400. Så,antingen köpa en slangvagn o själv veva in,eller lägga till lite och köpa en sån. Är dock lite tveksam till om de håller? Kommer ju hänga ute året om.
Produkter som diskuteras: "slangvinda"
Väggvinda Auto 40 meter Hozelock
Automatisk indragning
1 847 kr inkl moms
Läs mer
Vi köpte en förra helgen, tror den kostade 500-600 kr men minns inte riktigt. Den är av märket Hozelock vilket jag inte brukar vara så impad av men vi tänkte att vi testar en för att se hur de är. Den funkar bra, vår har 10 meter slang och det räcker gott till vår köksträdgård. Vad vi upptäckte när vi kom hem var att diametern på slangen är liten så det tar lite tid att vattna. Den fungerar annars bra men jag vet ju inte hur länge den håller. Jag släpper inte in den utan att hålla i den så handtaget borde inte ta någon stryk av det.
Vår sitter så man kan lossa den från väggfästet så vi kommer ta in den till hösten så den inte hänger ute hela året.
Vår sitter så man kan lossa den från väggfästet så vi kommer ta in den till hösten så den inte hänger ute hela året.
Låter ju smart att man kan hänga av den o ta in, jag kollade inte så noga men så är det kanske på alla. Låter onekligen smidigt med att den drar in sig själv..får väl ha lite beslutsångest tills sommaren på allvar kommer igång
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden