moraldrutt skrev:
Hej, jag letar också efter prisvärda grindöppnare och undrar varifrån du beställde och om det blev bra. mvh Carl
Letade och gick igenom ett 10-tal märken. Skulle nästan vilja ha betalt för mitt tips om vad jag valde då jag la nog 20timmar på att utvärdera :) Det finns mycket skit som dessutom kostar 10.000kr.

Har inte monterat ännu men jag kan återkomma när jag driftsatt.

• Wow
nissenhj
  • Laddar…
Suhagg skrev:
Letade och gick igenom ett 10-tal märken. Skulle nästan vilja ha betalt för mitt tips om vad jag valde då jag la nog 20timmar på att utvärdera :) Det finns mycket skit som dessutom kostar 10.000kr.

Har inte monterat ännu men jag kan återkomma när jag driftsatt.
Är oerhört nyfiken, vad blev det?

Lappvik skrev:
Är oerhört nyfiken, vad blev det?
Märket heter Mhouse.
https://www.byggahus.se/forum/attachment.php?attachmentid=142820&d=1433312266
Köpte direkt från Frankrike och det var helt katastrof men kommunikationen. Hade gått att köpa från England för någon tusenlapp dyrare och då hade man nog kunnat få lite support om det hade behövts. Fransmännen svarade helt enkelt inte på mail men grejerna dök upp. Fungerar kanon.

Har utöver vanliga fjärrkontroller även GSM öppning.
https://www.byggahus.se/forum/villa...open-common-close-pa-ett-rela-vad-ar-vad.html

Hej, får man fråga vad det kostade?

• Gilla
Byggareberg
  • Laddar…
ecb182 skrev:
Hej, får man fråga vad det kostade?
5000kr inkl frakt för motorer och allt kring det.
Kring 1000 lappen för GSM styrningen.

Tjena

var det någon av grindöppnarna som du gick igenom som hade stöd för z wave?

noone70 skrev:
Tjena

var det någon av grindöppnarna som du gick igenom som hade stöd för z wave?
Visste inte vad det var när jag letade. Men kan du koppla ett relä som klarar och öppna och stänga en krets till Z wave så kan du lösa det.

Jo det gå, men jag (frun kräver) ville ha en färdig produkt, där det inte är en specialmeck för att få det att fungera :)

noone70 skrev:
Jo det gå, men jag (frun kräver) ville ha en färdig produkt, där det inte är en specialmeck för att få det att fungera :)
Färdigt och färdigt. 😁Håller du redan på med Z wave och meckar så borde det inte vara något problem för dig.

Jo, men klåfingrig som man är så blir det lätt att man är inne och gör lite "förbättringar" och vips så fungerar det inte riktigt som det ska 😂

• Gilla
ahammas
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.