högre flöde ger större tryckfall p.g.a. friktionsförluster. Är det vad du menar?
 
Jag vill återväcka denna diskussion, någon som har gjort något fiffigt nyligen ?
 
har för mig att förlusterna är beroende på flödeshastigheten i kvadrat, så det finns mycket att vinna på grövre slangar om man har stora vattenvolymer per tidsenhet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.