Har 3st olika grupper med belysning som jag skulle vilja tända och släcka automatisk, gärna att det följer solen lite
En fönstersmyg lampa
En gårdsbelysning
En ytterdörrlampa
Gårdsbelysningen tända 30min efter solen gått ner (vinter) och släcks runt 23
Ytterdörrbelysning när solen går ner till solen går upp
Lampan i smygen nån timme efter det blivit mörkt till 01 eller så
Finns det nåt enkelt billigt sätt?
En fönstersmyg lampa
En gårdsbelysning
En ytterdörrlampa
Gårdsbelysningen tända 30min efter solen gått ner (vinter) och släcks runt 23
Ytterdörrbelysning när solen går ner till solen går upp
Lampan i smygen nån timme efter det blivit mörkt till 01 eller så
Finns det nåt enkelt billigt sätt?
Jag har gjort något liknande med en kombination av
TMT-918 | NEXA
och
LBST-604 | NEXA
Det fungerar acceptabelt.
Komplettera med passande fjärrbrytare/mottagare.
TMT-918 | NEXA
och
LBST-604 | NEXA
Det fungerar acceptabelt.
Komplettera med passande fjärrbrytare/mottagare.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Tänkte inte på lamporna utan dom har ju en mellanpropp, typ som en timer som man kan sätta i. Sen går det ju att bygga ut med lite annat om man vill.BirgitS skrev:
plejdpuck?nino skrev:
Har 3st olika grupper med belysning som jag skulle vilja tända och släcka automatisk, gärna att det följer solen lite
En fönstersmyg lampa
En gårdsbelysning
En ytterdörrlampa
Gårdsbelysningen tända 30min efter solen gått ner (vinter) och släcks runt 23
Ytterdörrbelysning när solen går ner till solen går upp
Lampan i smygen nån timme efter det blivit mörkt till 01 eller så
Finns det nåt enkelt billigt sätt?
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 880 inlägg
Till ytterdörren kan du sätta en lampa med fotosensor. Enkelt, billigt och justerar sig automatiskt över årstiderna.