Vi har köpt ett ödehus och vill bygga ut för att få en ordentlig hall med inglasad del, och på baksidan ha inglasat, dock verkar kommunen vi bor i vara extra långsamma och motsträviga med byggloven 😖
Hur har ni gjort med attefallstillbyggnader? Vad gjorde ni av de?
Bifogar bilder på drömmen jag har
den inglasade uppe och nere skulle vara husets baksida och detta kräver såklart bygglov och dörren ska inte vara där.
Men husets entrésida, skulle det räcka som en attefallstillbyggnad?
Hur har ni gjort med attefallstillbyggnader? Vad gjorde ni av de?
Bifogar bilder på drömmen jag har
den inglasade uppe och nere skulle vara husets baksida och detta kräver såklart bygglov och dörren ska inte vara där.
Men husets entrésida, skulle det räcka som en attefallstillbyggnad?
Här finns en tråd om den nya liberalare bygglagstiftningen:
https://www.byggahus.se/forum/threads/regeringen-vill-foerenkla-reglerna-kring-bygglov.542945/
https://www.byggahus.se/forum/threads/regeringen-vill-foerenkla-reglerna-kring-bygglov.542945/
Klicka här för att svara


