Hej!
Jag undrar om någon har erfarenhet av att ha köpt attefallsstomme från Polhus och använt för bygge av åretruntboende? Är inne på modellen blind 30m2 (4.58 x 6.55m) och all isolering som går att beställa med modulen men är lite osäker på hur bra det blir för boende året runt energi/värmemässigt samt hur vi bäst gör planlösning. Ngn som kan tänka sig dela exempel på planlösning av deras el annan modell där plannen är för åretruntboende; dvs med tjocka väggar, fullt utrustat kök (ca 3,80m inkl allt) samt gärna kök o vardagsrum separerade?.. Bilägger två alt vi har just nu
Jag undrar om någon har erfarenhet av att ha köpt attefallsstomme från Polhus och använt för bygge av åretruntboende? Är inne på modellen blind 30m2 (4.58 x 6.55m) och all isolering som går att beställa med modulen men är lite osäker på hur bra det blir för boende året runt energi/värmemässigt samt hur vi bäst gör planlösning. Ngn som kan tänka sig dela exempel på planlösning av deras el annan modell där plannen är för åretruntboende; dvs med tjocka väggar, fullt utrustat kök (ca 3,80m inkl allt) samt gärna kök o vardagsrum separerade?.. Bilägger två alt vi har just nu

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Moderator
· Stockholm
· 54 072 inlägg
Det är ju iaf. mer isolering än man standardmässigt hade på 70-80 talet. De husen är inte lika bra som moderna hus i värmeekonomi, men de är inte katastrofala heller. Med tanke på hur litet huset är så tror jag inte att det blir någon oerhörd uppvärmningskostnad. OM nu isoleringen utförs korrekt.
Ah oki, ja vi får se till att följa konstens alla regler! Samt kolla m kommunen om de har ngt krav på att man räknar u-värde ..H hempularen skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Dra vatten/avlopp till Attefallshus
Vatten & Avlopp -
Elektrisk golvvärme i ett attefallshus - eller element?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Bygga ett gästhus/attefallshus före fritidshuset
Fritidshus -
Brandskydd småhus och attefallshus för permanentboende
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Permanentboende i attefallshus
Ventilation