A Antonstak #1 Medlem · Halmstad · 16 inlägg 6 jun 2024 12:42 Antonstak Medlem Halmstad 16 inlägg 6 jun 2024 12:42 #1 Som rubriken lyder, avses 4,5m till fasad eller takutsprång för ok utan grannes medgivande? #attefallshus #tomtgräns
Bart #2 Medlem · Uppland · 2 833 inlägg 6 jun 2024 13:31 Bart Medlem Uppland 2 833 inlägg 6 jun 2024 13:31 #2 Fasad. Så länge takutsprånget inte sticker ut mer än 500mm. Då räknas den in i byggytan och mätning sker från den.
Fasad. Så länge takutsprånget inte sticker ut mer än 500mm. Då räknas den in i byggytan och mätning sker från den.
A Antonstak #3 Medlem · Halmstad · 16 inlägg 6 jun 2024 14:12 Antonstak Medlem Halmstad 16 inlägg 6 jun 2024 14:12 #3 Bart skrev: Fasad. Så länge takutsprånget inte sticker ut mer än 500mm. Då räknas den in i byggytan och mätning sker från den. Tack för utförligt svar .
Bart skrev: Fasad. Så länge takutsprånget inte sticker ut mer än 500mm. Då räknas den in i byggytan och mätning sker från den. Tack för utförligt svar .
Bart #4 Medlem · Uppland · 2 833 inlägg 6 jun 2024 16:53 Bart Medlem Uppland 2 833 inlägg 6 jun 2024 16:53 #4 Så lite så. Glöm inte att göra , eller låta göra, en tidig lägeskontroll. Redan vid grundläggning. Kan bli jobbigt annars.
Så lite så. Glöm inte att göra , eller låta göra, en tidig lägeskontroll. Redan vid grundläggning. Kan bli jobbigt annars.