Som rubriken lyder, avses 4,5m till fasad eller takutsprång för ok utan grannes medgivande?
 
Fasad. Så länge takutsprånget inte sticker ut mer än 500mm. Då räknas den in i byggytan och mätning sker från den.
 
  • Gilla
petersthlm
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Fasad. Så länge takutsprånget inte sticker ut mer än 500mm. Då räknas den in i byggytan och mätning sker från den.
Tack för utförligt svar .
 
Så lite så. Glöm inte att göra , eller låta göra, en tidig lägeskontroll. Redan vid grundläggning. Kan bli jobbigt annars.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.