Farstatjej90
LLVP från Amazon 6000 kr +frakt om du installerar själv
Jag kan rekommendera!

• Gilla
Hybro
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
LLVP från Amazon 6000 kr +frakt om du installerar själv
Jag kan rekommendera!
Får/ kan man importera den?

Farstatjej90
F fribygg skrev:
Får/ kan man importera den?
Nej/ja
Tillägg: eller jag vet inte faktiskt
Man får ju inte installera själv. Men exakt vad i kedjan som är olagligt vet jag inte

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Nej/ja
Är den bättre (eller billigare)än pumparna tex Jula säljer?

Farstatjej90
F fribygg skrev:
Är den bättre (eller billigare)än pumparna tex Jula säljer?
Jag har bara testat från Amazon, två stycken olika. Är nöjd. Inte testat Jula
Dom kräver att man bokar installation.
La till en grej i mitt förra inlägg också

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Jag har bara testat från Amazon, två stycken olika. Är nöjd.
Tillkommer svensk moms?

• Gilla
ALN58
  • Laddar…
Jag har bara testat från Amazon, två stycken olika.
Kan du länka till någon av dom, så man själv kan kolla lite?

Farstatjej90
F fribygg skrev:
Tillkommer svensk moms?
När jag har köpt har det inte det utan jag har betalat allt på en gång

Farstatjej90
J jawen skrev:
Kan du länka till någon av dom, så man själv kan kolla lite?
Du kan bara söka på Air Conditioner split unit på svenska Amazon så kommer massa upp. Man vill ha en som är pre-filled alltså att gasen är i utedelen och att rören är konade och klara för koppling...
Man får leva med att längden på rören är vad dom är om man inte vill ge sig på att kona själv (vilket är ganska klurigt, det vet jag inte om jag orkar hålla på med igen)...
Denna va första träffen just nu men dom jag har är nåt annat, kanske Daikin eller nåt sånt.
Men som sagt läs noga så det är pre filled och att alla rör ingår, det gör det inte på alla.
Bilden visar Bosch air conditioner-split Climate 2000 med både inomhus- och utomhusenhet. 2.6KW, A++/A+++, R32. Pris: 5999,90 kr. Leveransinfo visas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tillägg: man behöver bla en vakuumpump också. Man får läsa på om man ska göra detta själv

Tillägg: jag hittade faktiskt inte nu nån direkt där det tydligt framgår att slangar etc ingår på svenska Amazon men på tyska finns det.

Redigerat:
  • Gilla
TickyNucker och 2 till
  • Laddar…
Du kan bara söka på Air Conditioner split unit på svenska Amazon så kommer massa upp. Man vill ha en som är pre-filled alltså att gasen är i utedelen och att rören är konade och klara för koppling...
Man får leva med att längden på rören är vad dom är om man inte vill ge sig på att kona själv (vilket är ganska klurigt, det vet jag inte om jag orkar hålla på med igen)...
Denna va första träffen just nu men dom jag har är nåt annat, kanske Daikin eller nåt sånt.
Men som sagt läs noga så det är pre filled och att alla rör ingår, det gör det inte på alla.
[bild]

Tillägg: man behöver bla en vakuumpump också. Man får läsa på om man ska göra detta själv

Tillägg: jag hittade faktiskt inte nu nån direkt där det tydligt framgår att slangar etc ingår på svenska Amazon men på tyska finns det.
Är det AC eller riktig värmepump avsedd för vårt klimat?

Farstatjej90
F fribygg skrev:
Är det AC eller riktig värmepump avsedd för vårt klimat?
Jag vet inte vad skillnaden är. Men jag har testat att värma på vintern och det funkar.

Jag vet inte vad skillnaden är. Men jag har testat att värma på vintern och det funkar.
Ska man installera vp i Sverige bör man nog satsa på nått som är avsett för att värma i vårt klimat, är de byggda för att kyla är de nog optimerade för det.

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Ser att det är mest ac modeller, dvs huvuduppgift att kyla bra.
Hittade en Bosch som verkar fungera ned till minus 7 för 11.200 kr

1,65 kg kylmedel men inte vilken sort det var.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Farstatjej90
F fribygg skrev:
Ska man installera vp i Sverige bör man nog satsa på nått som är avsett för att värma i vårt klimat, är de byggda för att kyla är de nog optimerade för det.
Ja alltså den värmer bra som jag uppfattar det men vad förväntar du dig för 6000 kr? Det är ett budgetalternativ. Om nån ska ha det som huvudsaklig värmekälla rekommenderar jag något annat. Men med tanke på vad det kostar om man ringer Polar pumpen så får man väldigt mycket för 6000 kr.

Ja alltså den värmer bra som jag uppfattar det men vad förväntar du dig för 6000 kr?
Frågan för mig och kanske en del andra är ju om ditt alternativ är bättre än vad Jula eller Bauhaus erbjuder för ungefär samma pengar..
.

• Gilla
Bonde50 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.