5 808 läst ·
52 svar
6k läst
52 svar
Attefallshus 20 m2 - värmekälla?
Du kan bara söka på Air Conditioner split unit på svenska Amazon så kommer massa upp. Man vill ha en som är pre-filled alltså att gasen är i utedelen och att rören är konade och klara för koppling...J jawen skrev:
Man får leva med att längden på rören är vad dom är om man inte vill ge sig på att kona själv (vilket är ganska klurigt, det vet jag inte om jag orkar hålla på med igen)...
Denna va första träffen just nu men dom jag har är nåt annat, kanske Daikin eller nåt sånt.
Men som sagt läs noga så det är pre filled och att alla rör ingår, det gör det inte på alla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tillägg: man behöver bla en vakuumpump också. Man får läsa på om man ska göra detta själv
Tillägg: jag hittade faktiskt inte nu nån direkt där det tydligt framgår att slangar etc ingår på svenska Amazon men på tyska finns det.
Redigerat:
Är det AC eller riktig värmepump avsedd för vårt klimat?Farstatjej90 skrev:
Du kan bara söka på Air Conditioner split unit på svenska Amazon så kommer massa upp. Man vill ha en som är pre-filled alltså att gasen är i utedelen och att rören är konade och klara för koppling...
Man får leva med att längden på rören är vad dom är om man inte vill ge sig på att kona själv (vilket är ganska klurigt, det vet jag inte om jag orkar hålla på med igen)...
Denna va första träffen just nu men dom jag har är nåt annat, kanske Daikin eller nåt sånt.
Men som sagt läs noga så det är pre filled och att alla rör ingår, det gör det inte på alla.
[bild]
Tillägg: man behöver bla en vakuumpump också. Man får läsa på om man ska göra detta själv
Tillägg: jag hittade faktiskt inte nu nån direkt där det tydligt framgår att slangar etc ingår på svenska Amazon men på tyska finns det.
Ja alltså den värmer bra som jag uppfattar det men vad förväntar du dig för 6000 kr? Det är ett budgetalternativ. Om nån ska ha det som huvudsaklig värmekälla rekommenderar jag något annat. Men med tanke på vad det kostar om man ringer Polar pumpen så får man väldigt mycket för 6000 kr.F fribygg skrev: