Tjenare la golv för första gången i mitt liv förra veckan. va väldigt kul samt utmanande 
Men kan ju med handen på hjärtat säga att jag klantade mig på vissa ställen.
Blev en del stora spalter in till väggarna med mera. Detta kommer förhoppningsvis lösas med lite bredare lister. (golv socklar).
Men som ni ser på bilden nedanför har jag ett litet problem vid entren. Här blir nog lite svårt att fixa med list. Eller va tycker ni? några tips å trix?
Ha en fin kväll Med vänlig hälsning, Anders
Men kan ju med handen på hjärtat säga att jag klantade mig på vissa ställen.
Blev en del stora spalter in till väggarna med mera. Detta kommer förhoppningsvis lösas med lite bredare lister. (golv socklar).
Men som ni ser på bilden nedanför har jag ett litet problem vid entren. Här blir nog lite svårt att fixa med list. Eller va tycker ni? några tips å trix?
Ha en fin kväll Med vänlig hälsning, Anders
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för tipset! tyvär va de exakt det som frugan sa med. Så nu blir hon glad 
Det är ett par mm men tänkte även på dörrlistens underkant. kanske ser lite konstigt ut med en stav som går utanför listen?
Se bild nedanför.. Mvh
Det är ett par mm men tänkte även på dörrlistens underkant. kanske ser lite konstigt ut med en stav som går utanför listen?
Se bild nedanför.. Mvh
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja byt foder runt dörren och sätt en list i nerkant som täcker springan. Kan också vara möjligt att såga till en liten smal bit som passar och limma dit den. Antar att du klurat ut hur du skulle gjort.
Medlem
· Västernorrland
· 11 695 inlägg
det är ingen klantighet. Sånt där möter alla som lägger sånt där golv om man nu inte lägger det i nån nyproduktion.
Du har ju tagit bort socklar iallafall........finns de som lägger med sockel på plats och kör kvartstav runt hela rummet. Snyggt? Näej inte ett dugg
Du har ju tagit bort socklar iallafall........finns de som lägger med sockel på plats och kör kvartstav runt hela rummet. Snyggt? Näej inte ett dugg
Nu går det inte att säga hur mans kulle gjort i detta fallet eftersom vi inte vet hur resten av rummet ser ut, men om det går så brukar jag lägga golvet så att "kortändarna" går mot dörrtrösklar. Då kan du justera glipan så att den blir så liten som möjligt och sedan lägga en liten list på. Nu verkar du ju ha fått en ganska liten glipa ändå, så botanisera runt i några olika byggvaruhus sortiment så hittar du nog en liten kvartslist som funkar.
Klicka här för att svara