5 393 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Att tyda en avstyckningskarta...
Hej!
Har en stor tomt på ca 6000 m2 som ligger avstyckad i från en större fastighet. Avstyckningen gjordes på 30-talet och 1 stolpe saknas nu. Diskussion pågår nu med stomfastighetens ägare vart den sista ska stå. 3 av fyra finns. Stomfastighetens ägare ger inte mycket för lantmäteriet och deras noggranhet. Hur väl kan man lita på stolpar som finns ute i terrängen?? Det är väl olagligt att flytta dessa efter lantmäteriet har varit där?
//Amperitis
Moderator
· Stockholm
· 57 810 inlägg
Att den fjärde är ett problem förstår jag, men var kommer en flyttning in i bilden?
Gäller frågan var fastighetsgräserna går rättsligt?
Lycka till!

Lycka till!
Ring lantmäterienheten och förklara saken. De gör säkert hyfsat billigt en korrekt inmätning med nya fräscha rör. En sådan småsak ska man inte behöva gräla med grannar om.
Klicka här för att svara
