2 485 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Att tänka på när man bygger fritidshus?
Hej!
Vi har precis skaffat en liten tomt och hoppas kunna bygga ett litet fritidshus där. Vi tänkte först börja med ett 15 kvm för att kunna bo där medan byggandet, i framtiden, av huvudhuset.
Får man bygga i den ordningen, eller måste 15 kvm höra till ett redan existerande hus?
Vi har fallit för en design kallad Vinkelbo 15 av Ekenäshus. Jag vet inte om jag får skriva ut namn men efter alla program på TV om bluffföretag så skulle jag gärna vilja veta om någon använt sig av dem eller rent av låtit bygga Vinkelbo?
Är det en seriös leverantör? Vad bör vi tänka på när vi beställer om vi vill kunna vara i stugan när som på året?
Jättetack på förhand!
Mvh,
Jenny
Vi har precis skaffat en liten tomt och hoppas kunna bygga ett litet fritidshus där. Vi tänkte först börja med ett 15 kvm för att kunna bo där medan byggandet, i framtiden, av huvudhuset.
Får man bygga i den ordningen, eller måste 15 kvm höra till ett redan existerande hus?
Vi har fallit för en design kallad Vinkelbo 15 av Ekenäshus. Jag vet inte om jag får skriva ut namn men efter alla program på TV om bluffföretag så skulle jag gärna vilja veta om någon använt sig av dem eller rent av låtit bygga Vinkelbo?
Är det en seriös leverantör? Vad bör vi tänka på när vi beställer om vi vill kunna vara i stugan när som på året?
Jättetack på förhand!
Mvh,
Jenny
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Frågan hamnade i elforumet. Är det elinstallationen du har frågor om eller rent allmänt om att bygga fritidshus? 
Sök för båda byggnaderna samtidigt och bygg sen som sagt lillstugan. Och jag kan bara rekommendera den lösningen...totalrenoverade en gammal sommarstuga på ca 15 kvadrat förra sommaren som vi nu bor i när vi är och bygger på stora huset på helgerna, guld värt..även om det inte finns rinnande vatten just nu. Med det sagt, bygg gärna lillstugan med tanke på att ni kanske behöver använda den på vintern också, slarva inte med isoleringen och tänk på en uppvärmningslösning
Klicka här för att svara