3 133 läst ·
24 svar
3k läst
24 svar
att ta vatten ur foderör felaktigt?
Nej men är det verkligen fel att vattnet tas ur foderröret? Jag förstår inte hur han kan tro att vattnet skulle vara sämre :S
Verkligen inget fel med det, som sagt omsätts det perfekt där och långt från bottenslam, sand osv. Dessutom är djupet för en sån anläggning bra där, den kan inte fungera så mycket längre ner i vilket fall.
Du får väl prata med köparen var skon klämmer, och gå framförallt inte på några amsagor från en lallare som ev tror det är en bankomat som skaffats.
Du får väl prata med köparen var skon klämmer, och gå framförallt inte på några amsagor från en lallare som ev tror det är en bankomat som skaffats.
Redigerat:
Foderröret skall vara borrat ner en bit i berget för att sluta tätt så att inte ytvatten tar sig ner i det! Ser inget problem i att det tas vatten i foderröret, tror att nya ägaren försöker bluffa sig till ett "bättre" hål. Om man ser till att det är tätt i överkant där vattnet hämtas ifrån så finns det inget att gnälla om. Men ring för säkerhets skull till Geotec eller andra som vet mera om brunnar, de kan det mesta, sov lugnt!
Jag har 92 m djup brunn men pumpen sitter i foderröret på 18 m djup tror jag. Där kommer pumpen garanterat inte fastna vilket annars är risk om borrhålet rasar. Med detta sagt så håller jag med alla andra här, inget fel att pumpa ur foderröret.
Ta fighten, jo jag gjorde så gott jag kunde med att försöka Förklara om undersökningskyldighet och besiktningar(de besiktigade inte huset och hade dessutom tillgång till fastigheten 1,5-2 månader innan köpet var slutgiltigt) Så nu skulle han ta dit någon som skulle besiktiga brunnen sen reklamera det. Men som sagt, hans vatten är tjänligt och har inte Sinat i varken min heller hans ägor. Men alltid skönt att höra andras synpunkter och erfarenheter när detså.t.här. som sagt vvs och regler inom det är jag inte insatt i 😕
Ja gud nej han får inte en krona av mig frivilligt ☺
Längre ner under foderöret typ tycker nya ägarna. De tror att vattnet smakar lite järn för att vattnet tas ur fodefoderröret. Men järnhalten var godkänd när jag testade vattnet innan försäljning. men tror bara han vill ha stålar faktiskt för det finns väl ingen normal människa som gör om en brunn med tjänligt vatten och som inte sinat =S
Även om det tas längre ned så kommer pumpen pumpa undan snabbare än det rinner till och då kommer vattnet i foderröret omsättas, mao pumpar dom samma vatten.
Säg åt han att äta mindre brysselkål så järnbalansen inte stiger han åt huvudet...
Säg åt han att äta mindre brysselkål så järnbalansen inte stiger han åt huvudet...
Klicka här för att svara