Fantastiskt roligt att få följa är lite avis!

• Gilla
Johan_86
  • Laddar…
Här kommer några bilder under renoveringen i somras. Tyvärr bommade jag vettiga före-bilder, det är efter att tretex, tapeter och väv är bortrivet.

Mineralullen i snedtaket åkte illa fort och ersattes med cellulosa som jag sprutade in i alla väggar samt vinden.
Renoveringssteg i ett tomt rum med träväggar och golv, exponerad isolering och en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i rum med avlägsnade väggbeklädnader, isoleringsmaterial och en värmande kakelugn i hörnet.
Skapa konto
Renoveringsarbete med gamla träreglar och stege i ett strippat rum.
Skapa konto
Renoveringsplats med nakna träväggar, golvstående kap- och geringssåg samt utdragen stege.
Skapa konto
Renovering pågår, fönstret med utsikt över landskap, verktyg och byggmaterial på fönsterbrädan.
Skapa konto
Renoveringsarbete med riven tapet och borttagen isolering i ett hörnrum med gammal dörr och isoleringssäckar.
Skapa konto
Ornate antique cast iron stove in a room under renovation with exposed walls and ceiling beams.
Skapa konto

• Gilla
Staffans2000 och 7 till
  • Laddar…
Garderoben börjar ta sin form. Den ursprungliga väggen till garderoben tog vi ner för att öka utrymmet enligt aning.

I garderoben tänkte jag gömma undan all teknik, stjärnnätet utgår härifrån. Eller ja, åtminstone en viss spridning av nätverkskabel så att man kan bygga ut med ap eller mesh. Det blir huvudsakligen trådlöst för enkelhetens skull och för att slippa större ingrepp.

Omfattande renoveringsarbete i ett tomt rum som omvandlas till en garderob, med öppen struktur och golv under arbete.
Skapa konto
Renoveringsprojekt av en garderob med OSB-panel och stege inne i utrymmet.
Skapa konto
Ett halvrenoverat rum med en öppen vägg där en garderob ska installeras, byggmaterial och verktyg synliga.
Skapa konto
Nyrenoverat rum med trägolv och dubbla vita dörrar till garderob, kabelhärvor på golvet.
Skapa konto

Några bilder efter fönsterbyte i sovrummen

Nyinstallerat fönster med utsikt i ett pågående renoverat rum, omgiven av verktyg och byggmaterial.
Skapa konto

På bilden nedan syns ett 60-tal fönster till vänster, vi är rätt nöjda med de nya även ok man önskat att glasytan varit något större.
Exteriör av ett klassiskt hus med nybytt fönster och en 140mm bred sågad panel i taket.
Skapa konto

Nedan syns även panelen vi satte i taket, 140mm bred sågad panel. Vi velade länge mellan pärlspont, faspanel och denna. Till sist vann den lite mer rustika panelen.
Utrymme under renovering med nytt tak av 140mm bred sågad panel och vy mot nytt dubbelglasfönster, stege till vänster.
Skapa konto
Ståtligt vitmålat hus med rött tak och nya fönster skymtas bakom en tät, stor grön häck i trädgården.
Skapa konto

• Renoverad garderob under konstruktion med OSB-väggpanel och stålstegar, och paneler på golvet.
    Skapa konto
  • Vitmålad, 140mm bred sågad träpanel monterad i taket, ger ett rustikt intryck.
    Skapa konto
  • Gilla
r3jonwah85 och 14 till
  • Laddar…
Snyggt, helt galet projekt, helt i min smak :)!

• Gilla
Johan_86
  • Laddar…
S
Du kan leja bort renovering av många fönster för 200 tusen...

Häftigt projekt. Gör saker i rätt ordning så att ni inte behöver riva det som redan är gjort.

• Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
S
Såg nu att ni redan köpt fönstrena.

• Gilla
Johan_86
  • Laddar…
J Johan_86 skrev:
[bild]
Bara jag som reagerar på att ni satt in den ena garderobsdörren uppånerpå? :)

Om vi bortser från det, sjukt fräckt projekt men vilket hästjobb! Kommer bli intressant att följa :)

• Gilla
SandraPeter och 3 till
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:

Om vi bortser från det, sjukt fräckt projekt men vilket hästjobb! Kommer bli intressant att följa :)
Tänkte att det var sedan gammalt och skulle vara "orginalcharm"

• Gilla
Johan_86
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:

Haha, ögon för detaljer ;) handen på hjärtat upptäckte jag det först 3 veckor efter att vi flyttat in - givetvis korrigerat nu. Får skylla på sen kväll och ett par pilsner för mycket...

• Gilla
callelo och 6 till
  • Laddar…
J Johan_86 skrev:
Haha, ögon för detaljer ;) handen på hjärtat upptäckte jag det först 3 veckor efter att vi flyttat in - givetvis korrigerat nu. Får skylla på sen kväll och ett par pilsner för mycket...
Haha sånt som händer!

Min syster har precis renoverat köket och borrade hål för knoppen, hängde upp luckan och upptäckte någon vecka senare att den var uppåner.. Jaja, bara att beställa en ny lucka och så gör hon samma sak igen.

Så du är inte ensam om sådana missar :crysmile:

• Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Du kan leja bort renovering av många fönster för 200 tusen...

Häftigt projekt. Gör saker i rätt ordning så att ni inte behöver riva det som redan är gjort.
Fönsterna kommer som sagt sparas för framtiden, kanske när barnen är utflugna eller så. Det bli för komplicerat, tidskrävande och kostsamt att montera ner, lämna iväg och montera upp igen, fönster för fönster.

Det är ganska bråttom att få upp täta fönster då det fladdrar friskt i gardinerna just nu. ☺️

J Jarlsgård skrev:
Haha sånt som händer!

Min syster har precis renoverat köket och borrade hål för knoppen, hängde upp luckan och upptäckte någon vecka senare att den var uppåner.. Jaja, bara att beställa en ny lucka och så gör hon samma sak igen.

Så du är inte ensam om sådana missar :crysmile:

Haha ja det är som sagt väldigt lätt hänt. Ska plinta ner en story med bloopers, dessvärre en del lindriga personskador, som skedde de 3 sista veckorna innan inflytt.. Skrattar friskt åt det nu :D

Ser ut att vara Johannehem det där ;)

• Gilla
Brainy och 1 till
  • Laddar…
J Jonte-92- skrev:
Ser ut att vara Johannehem det där ;)
Stämmer väl det :) bor du i krokarna?

Uppvuxen i byn :) och så är det granne med min farbror bl.a. :)

• Gilla
karlsson928
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.