59 497 läst ·
98 svar
59k läst
98 svar
Att renovera en "herrgård"..
Här kommer några bilder under renoveringen i somras. Tyvärr bommade jag vettiga före-bilder, det är efter att tretex, tapeter och väv är bortrivet.
Mineralullen i snedtaket åkte illa fort och ersattes med cellulosa som jag sprutade in i alla väggar samt vinden.
Mineralullen i snedtaket åkte illa fort och ersattes med cellulosa som jag sprutade in i alla väggar samt vinden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Garderoben börjar ta sin form. Den ursprungliga väggen till garderoben tog vi ner för att öka utrymmet enligt aning.
I garderoben tänkte jag gömma undan all teknik, stjärnnätet utgår härifrån. Eller ja, åtminstone en viss spridning av nätverkskabel så att man kan bygga ut med ap eller mesh. Det blir huvudsakligen trådlöst för enkelhetens skull och för att slippa större ingrepp.
Några bilder efter fönsterbyte i sovrummen
På bilden nedan syns ett 60-tal fönster till vänster, vi är rätt nöjda med de nya även ok man önskat att glasytan varit något större.
Nedan syns även panelen vi satte i taket, 140mm bred sågad panel. Vi velade länge mellan pärlspont, faspanel och denna. Till sist vann den lite mer rustika panelen.
I garderoben tänkte jag gömma undan all teknik, stjärnnätet utgår härifrån. Eller ja, åtminstone en viss spridning av nätverkskabel så att man kan bygga ut med ap eller mesh. Det blir huvudsakligen trådlöst för enkelhetens skull och för att slippa större ingrepp.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Några bilder efter fönsterbyte i sovrummen
Logga in
Skapa konto
På bilden nedan syns ett 60-tal fönster till vänster, vi är rätt nöjda med de nya även ok man önskat att glasytan varit något större.
Logga in
Skapa konto
Nedan syns även panelen vi satte i taket, 140mm bred sågad panel. Vi velade länge mellan pärlspont, faspanel och denna. Till sist vann den lite mer rustika panelen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Haha, ögon för detaljerJ Jarlsgård skrev:
Haha sånt som händer!J Johan_86 skrev:
Min syster har precis renoverat köket och borrade hål för knoppen, hängde upp luckan och upptäckte någon vecka senare att den var uppåner.. Jaja, bara att beställa en ny lucka och så gör hon samma sak igen.
Så du är inte ensam om sådana missar
Fönsterna kommer som sagt sparas för framtiden, kanske när barnen är utflugna eller så. Det bli för komplicerat, tidskrävande och kostsamt att montera ner, lämna iväg och montera upp igen, fönster för fönster.S sinuslinus skrev:
Det är ganska bråttom att få upp täta fönster då det fladdrar friskt i gardinerna just nu. ☺️
J Jarlsgård skrev:
Haha ja det är som sagt väldigt lätt hänt. Ska plinta ner en story med bloopers, dessvärre en del lindriga personskador, som skedde de 3 sista veckorna innan inflytt.. Skrattar friskt åt det nu