2 297 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Att isolera garaget
Jag bygger i 25 cm leca, motsvarar 4 cm stenull.
Jag har fått veta av folk i branchen att det är "fullt tillräckligt" för ett garage. Jag kommer ändå "dra till ordentligt" med 7 cm extra cellplastisolering.
Som jämförelse så har jag 4 cm i garageporten (9,9 m[sup]2[/sup]).
Att ha 400 mm i väggarna är definitivt överdrivet, det borde ju bli 6-700 mm i taket i så fall.
Jag har fått veta av folk i branchen att det är "fullt tillräckligt" för ett garage. Jag kommer ändå "dra till ordentligt" med 7 cm extra cellplastisolering.
Som jämförelse så har jag 4 cm i garageporten (9,9 m[sup]2[/sup]).
Att ha 400 mm i väggarna är definitivt överdrivet, det borde ju bli 6-700 mm i taket i så fall.
400 mm är givetvis för lösullen på taket 8)
I väggarna räknas ofta 120+45 som fullisolerat.
Då bygger man garaget med 120 mm reglar stående och slår en liggande 45 regel så isoleringen ligger korsande.
Kolla priserna på lösullen, det går att få 400mm utlagt och klart för 85 kr/kvm på vinden.
I väggarna räknas ofta 120+45 som fullisolerat.
Då bygger man garaget med 120 mm reglar stående och slår en liggande 45 regel så isoleringen ligger korsande.
Kolla priserna på lösullen, det går att få 400mm utlagt och klart för 85 kr/kvm på vinden.
Klicka här för att svara