Hej,
Jag har ett nybygge där jag har dragit kanalisation för bla högtalarkabel. Nu skall kablarna dras, jag har tommrör med en "ståltråd" i. Till frågan:

Hur fäster jag enklast/bäst/smidigast högtalarkabeln vid ståltråden för att dra igenom, utan att riskera att det lossar mm?

mvh
 
Tvinna och tejpa.
 
Typ, två öglor, tvinna, tejpa?
mvh
 
Jag fick efter mycket strul löda ihop dragtråden med högtalarkabeln pga flex-rör istf vp. :P
 
kabelsmörjmedel kan rekommenderas, säsklit om det är många kablar typ 2x1,5 i samma rör
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.