3 559 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Att bygga finska hus i Sverige
Här kommer en ny fråga...
Kan inte släppa tanken på ett vackert hus av finsk kvalitet, men vi är rädda att de blir allt för dyra att bygga här i Sverige. Är intresserad av följande tillverkares hus:
Kastelli, Weekend House, Honkatalot.
Skulle verkligen uppskatta att höra erfarenheter från er som har byggt hus från ovan nämnda. Hur mycket dyrare blir huspriset på grund av transporten? Är det svårt att hitta byggare som kan de finska husen? Har dessa företag utvalda byggfirmor som de anlitar här i Sverige om man vill ha nyckelfärdigt?
Kan inte släppa tanken på ett vackert hus av finsk kvalitet, men vi är rädda att de blir allt för dyra att bygga här i Sverige. Är intresserad av följande tillverkares hus:
Kastelli, Weekend House, Honkatalot.
Skulle verkligen uppskatta att höra erfarenheter från er som har byggt hus från ovan nämnda. Hur mycket dyrare blir huspriset på grund av transporten? Är det svårt att hitta byggare som kan de finska husen? Har dessa företag utvalda byggfirmor som de anlitar här i Sverige om man vill ha nyckelfärdigt?
Tack för svaret -
jag har nu tittat på Lappli, och husen är verkligen vackra, och verkar dessutom vara av hög kvalitet. Vet du någonting om priset?
jag har nu tittat på Lappli, och husen är verkligen vackra, och verkar dessutom vara av hög kvalitet. Vet du någonting om priset?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Är det här rätt uppsättning för att bygga ett system med egen brunn?
Vatten & Avlopp -
Bygglov för att ombygga garage till et carport?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Bygga bastu i badrum: Hur sätter jag panel om jag har kakelsockel?
Bastu -
Billig skiva av plåt/aluminium eller liknande för att bygga hyllor
Inredning -
Använda fasad till att bygga trall?
Altan & Uteplats