Att binda eller inte binda?

617 läst  7 svar

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 8
    Under hösten har bolånen blivit ännu billigare, med räntor under 3 procent. Det ökar frestelsen att binda 7 eller 10 år och förlänga perioden med låga räntekostnader.

Du kan läsa artikeln här: Att binda eller inte binda?

2. E
    Anonym
    Skrivet av: Ove

En vis man sa en gång att om binder låneräntan så tror man sig veta mer om framtiden än bankens analytiker.

3. E
    Anonym
    Skrivet av: Kamprad

Att du Jonas har på känn att de stora lättnadspaketen gör att inflationen ökar tycker jag är ganska roligt. Bör inte en person från Morningstar vara införstådd med likviditetsfällan?

4. E
    Anonym
    Skrivet av: Nihon

@ ove

Om bankens "analytiker" förespråkar rörligt så måste bunden vara det bästa.
    För många tror att banken vill oss väl, men alla "råd" vi får syftar till att gen banken i fråga mer vinst. Så självklart skall man göra tvärt om, säger banken rörligt, BIND och så vsv.

Bankerna är vinstdrivande företag, allt de säger till dig syftar till att ge större vinst. Större vinst för banken = Större förlust för dig !

5. E
    Anonym
    Skrivet av: Daniel

Har man bundit så blir det ju nästan omöjligt att byta bank.

6. E
    Anonym
    Skrivet av: noone70

Ove: Analytiker är inte mer än människor och försöker spå framtiden...

7. E
    Anonym
    Skrivet av: magnus

Håller med Daniel, man blir otroligt bunden och ofri, mina bundna lån går ut i nyår resp. mars 2013, kommer att gå över till rörligt samt själv spara buffert för räntehöjning. Band halva lånet för 5 år sedan på 5,36% och den rörliga räntan har legat över detta kanske ett halvår av den tiden...

8. E
    Trädgårdsfixare Nivå 14
    Magnus: och så här i backspegeln gjorde du sen en jäkla förlust .. Min huvudpoäng är dock samma som Daniels - det går inte att med kraft hålla nära sin obundna del, när hälften är långtidsbundet.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: