R Roskvist skrev:
Herregud folk betalar typ 150 000 för en dränering och då snackas det om snåla in på hyper viktiga slagnitar Om inte listen är längs fasaden så rinner vatten in på fasaden vad är det då för mening med att dränera Skamligt att företag har det tänket och agerandet!
C cpalm skrev:
Är ju inte knepigare än att läsa innantill i tillverkarens monteringsanvisningar...

Fattar inte att så många, i synnerhet yrkesfolk, har så svårt med detta. Utan har egna idéer, lösningar och genvägar. Ofta med motivationen att de vet bättre än tillverkaren själv. Och i synnerhet när det inte finns några rimliga tekniska förklaringar till varför avsteget skulle vara bättre än anvisningarna.
Egna idéer?! Kunden köper en tjänst och de ska utföra den professionellt inte hitta på en massa hos en kund De är nog bara lata och nonchalanta.

R Roskvist skrev:
Herregud folk betalar typ 150 000 för en dränering och då snackas det om snåla in på hyper viktiga slagnitar Om inte listen är längs fasaden så rinner vatten in på fasaden vad är det då för mening med att dränera Skamligt att företag har det tänket och agerandet! Kolla upp vad de kostar får fram 900 kr för 250 st så 40 m runt huset blir mindre än 2 lådor nitar!
Jag gjorde jobbet själv på min källare. Just täcklisten var tidsödande. Jag försvarar absolut inte entreprenörerna här, men om de drar i runt 250-300 nitar per projekt, och varje nit tar 1 minut med borrning i betong och slå i. Samt att niten kostar 2,50 styck för dem. Då finns det pengar att hämta på att bara dra varannan.

Bart Bart skrev:
Jag gjorde jobbet själv på min källare. Just täcklisten var tidsödande. Jag försvarar absolut inte entreprenörerna här, men om de drar i runt 250-300 nitar per projekt, och varje nit tar 1 minut med borrning i betong och slå i. Samt att niten kostar 2,50 styck för dem. Då finns det pengar att hämta på att bara dra varannan.
Fusk jobb Försäkringen täcker inte fuskjobb! Skamligt Det är inga stora pengar att tjäna in men jobb blir det! Men orkar man inte jobba som dränerare kan man byta jobb också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.