Hej
Vi har tänkt att klinkra om runt vår pool och i vårt uterum.
På ett ställe har vi en längre spricka som sträcker sig från husvägg, genom uterummet och fram till poolkanten.
Jag misstänker att denna spricka kommer dyka upp även när vi lagt ny klinker när fukt går i och fryser?
Jag tror att plattan är gjuten nån gång i mitten av 80 - talet, men har ingen aning om hur den är uppbyggd.
Vilka alternativ finns för att minska risken för att den återuppstår?
Vi har tänkt att klinkra om runt vår pool och i vårt uterum.
På ett ställe har vi en längre spricka som sträcker sig från husvägg, genom uterummet och fram till poolkanten.
Jag misstänker att denna spricka kommer dyka upp även när vi lagt ny klinker när fukt går i och fryser?
Jag tror att plattan är gjuten nån gång i mitten av 80 - talet, men har ingen aning om hur den är uppbyggd.
Vilka alternativ finns för att minska risken för att den återuppstår?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för svaren. Kom även på under dagen att det går värmeslingor i delen under uterummet, så någon större operation blir det inte fråga om... då får sprickan komma tillbaka☺
Vad injekterar man med?
Vad injekterar man med?
Produkter som diskuteras: "värmeslingor"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Olika slurrys, ofta expanderande i skumform för att fylla ut alla sprickor och täta. En så lång spricka får man väl dock injektera på flera ställen typ cc400 mm och det blir antagligen ganska dyrt.Johan_K-son skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden