3 552 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
Åtgärda illaluktande vatten
Tänkte ge en uppdatering på vad som hänt. Hade en rörmokare hemma som aldrig varit med om vatten som luktar så mycket. Men han hade en leverantör som kunde erbjuda en syreinjektor som fungerar tillsammans med hydropress. För säkerhets skull tyckte de att jag skulle ha ett kolfilter också vilket jag avböjde då det skulle kosta mellan 2-3000kr om året att förse det med patroner, vi hade ju trots allt inget fel på vattnet förutom lukten.
Syreinjektorn installerades i början på juni och lukten försvann omgående. Igår var jag i brunnen för första gången sen dess för att rengöra det som ska rengöras minst två gånger om året, var inte ens smutsigt.
Så från tex. en lösning som skulle kosta 40 000kr plus 5kr/dag i driftkostnad gick det alltså till slut att hitta något som passade vår anläggning och vi har minimalt med arbete, det bara fungerar.
Syreinjektorn installerades i början på juni och lukten försvann omgående. Igår var jag i brunnen för första gången sen dess för att rengöra det som ska rengöras minst två gånger om året, var inte ens smutsigt.
Så från tex. en lösning som skulle kosta 40 000kr plus 5kr/dag i driftkostnad gick det alltså till slut att hitta något som passade vår anläggning och vi har minimalt med arbete, det bara fungerar.
Kul att det funkade! Vilken syreinjektor valde du och vilken storlek har du på hydropress? Jag har samma utmaning och en ganska liten hydropress.M mandorf skrev:Tänkte ge en uppdatering på vad som hänt. Hade en rörmokare hemma som aldrig varit med om vatten som luktar så mycket. Men han hade en leverantör som kunde erbjuda en syreinjektor som fungerar tillsammans med hydropress. För säkerhets skull tyckte de att jag skulle ha ett kolfilter också vilket jag avböjde då det skulle kosta mellan 2-3000kr om året att förse det med patroner, vi hade ju trots allt inget fel på vattnet förutom lukten.
Så från tex. en lösning som skulle kosta 40 000kr plus 5kr/dag i driftkostnad gick det alltså till slut att hitta något som passade vår anläggning och vi har minimalt med arbete, det bara fungerar.![]()
Ajdå, det är inte roligt. Hydropressen är på 100l, till den är luftningspaket LB-7 installerat. Jag tror inte det finns någon gräns på hydropressens storlek men det kan du säkert få svar på om du mailar företaget. Jag har som sagt inga problem längre, det enda jag märker är att det "spottar" lite när man spolar varmvatten.S str2der skrev:
Klicka här för att svara