Hej,
Jag tänkte försöka få ordning på en gammal entréport. I dagsläget är den lite svår att stänga igen, i den mening att den inte alltid stängs helt av dörrstängaren.
Som man kan se på bilden från utsidan, så är det en större glipa på nedre delen av porten när den är stängd. Vet inte om det beror på att dörrbladet är skevt eller om det lutar utåt.
Åtgärder:
- Rengöra elsutbleck, smörja och ersätta den skruven som saknas (syns på en av bilderna)
- Låskistan har dubbla fallkolvar. Kan man ta bort den undre då den inte har någon funktion här?. Eller låsa en i intryckt läge på något sätt.
Har ni några andra förslag på åtgärder?
Det känns som att det är svårt att själv göra något åt att överdelen går igen först.