Hej!
Har ett hus i norra Norrland där baksidan tidigare bestått av tallskog och mossa, utöver en 2 meter bred del närmast huset där det sporadiskt finns lite gräs, mossa och småsten. Väldigt hårt. Tidigare ägare har inte skött marken där så väl, haft det lite som vedbacke. Stod en vedbod där istället för nuvarande lekstugan bland annat. När vatten rinner ut från stupröret bildas en stor vattenpöl som attraherat ungarna dit vilket förvärrat situationen ytterligare.
Tips på hur vi ska gå tillväga för att komma till rätta med detta?
Fått förslag att slå på 1 dm matjord, så nytt gräs och spärra av det ett tag för att låta det ta sig. Kan det funka eller måste det till större åtgärder?
Tacksam för era synpunkter