Hej alla,

Jag fördärvade min stackars vägg i köket här om dagen med en totalt värdelös slagborr när jag försökte göra hål för att sätta upp en hylla. Borren vandrade iväg så det ser ut som Beirut nu. Finns det något spackel man kan använda för att täta igen och som tål att borras i för att göra nya hål? Skulle helst vilja slippa att göra hål på andra ställen och förstöra väven på väggen ytterligare.

Tack på förhand!

Redigerat:
Husfix brukar fungera bra för att laga sådana skador. Det går att borra i, men det gäller att det får ordentligt fäste.

Så se helt enkelt till att avlägsna allt som är löst i hålet som är nu och fyll det sedan med husfix.

Vad ska du sätta upp? Är det tungt kanske du kan sätta en gängstång med kemankare i något hål du borrat. Men är du säker på att det är betong du har borrat i? Betong är hårt och borren brukar inte vandra - låter mer som puts eller något annat mer poröst?

Husfix låter som en idé! Tack TuXy!

Det är en tavelhylla. Skall bära en vikt på något kilo på sin höjd. Tre hål med plugg i vardera borde nog räcka för det.
Har nu lånat en borrhammare av en snickarkompis. Han använder den i yrket så den borde göra susen :)

Låter som det räcker med en enda pytteplugg för den belastningen. Kanske behövs två för att hålla hyllan rak!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.