Morsning
Tänkte höra vad ni tror om följande.
Har en gammal grusgång som varit grusgång i minst 130 år. Dock har gräset tagit över de senaste 20 åren så nu är det gräsmatta även om man kan se gruset under om man sparkar lite med hälen i gräset. Det är således en väldigt hård yta under grässvålen efter så många år med grus.
Nu är min plan att återskapa grusgången och min teori är att det borde räcka med att ta traktorn och skrapa av grässvålen ned till den hårda gamla grusbädden och sedan bara köra på nytt grus.

Tror ni det räcker eller måste man lik förbannat gå ned 15 cm, lägga på bärlager och sedan grus uppepå det?

I mitt huvud så känns det som att den gamla 130-åriga grusgången borde vara bärlager nog..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.