2 174 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Återmontera nylagt parkettgolv?
Hoppas för din skull att det inte var en limfetish i farten när golvet gjordes första gången.
Men jag har lagt begagnade golv i bland, men svär man inte i vanliga fall så gör man det då.:x Men det har fungerat med väldigt gott resultat varje gång.
Men jag har lagt begagnade golv i bland, men svär man inte i vanliga fall så gör man det då.:x Men det har fungerat med väldigt gott resultat varje gång.
En i taget med varsam hand, eller om du kan lyfta flera till arbetsvänlig höjd innan du delar dem? Prova, det bör gå lätt att vinkla loss dem.
Har du möjligtvis glömt nåt under golvet
Kjell G
Har du möjligtvis glömt nåt under golvet
Kjell G
Vi gjorde så med ett laminatgolv, den första biten fick jag offra men sen gick det att vika upp hela plankraden så den släppte på långsidan. Sen var det enkelt att få isär kortsidorna också. Vi var 2 pers i ett rum med 3 m bredd.
Jag har nu återmonterat parkettgolvet. Arbetet gick relativt lätt att utföra men krävde stor försiktighet med att ta upp brädorna en och en. Resultatet blev perfekt. Tack för de goda råden! Utan dem skulle jag inte försökt mej på att ta upp golvet.
Anledningen var att jag ville byta ut den först lagda brädan som var felaktig.
Anledningen var att jag ville byta ut den först lagda brädan som var felaktig.
Klicka här för att svara