14 705 läst ·
40 svar
15k läst
40 svar
Återigen ett "dolt fel" med arg nyinflyttad granne
Om nu ärendet kommer till tingsrätten och köparen förlorar, står han då för rättegångskostnaderna? Eller hur fungerar detPlåthuset skrev:Jodå, tingsrätten kommer att pröva fallet om det går så långt. Enda möjligheten för TR att avvisa talan utan att utfärda stämning är om talan är uppenbart ogrundad och det låter det inte som att den är.
Sen är det ju en annan sak att köparen, baserat på det vi vet i denna tråd, med största sannolikhet kommer att förlora målet.
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Från Wikipedia http://sv.wikipedia.org/wiki/Förenklat_tvistemål
Och beloppet skall vara max 22.200 kr.
Vad kostar en tapetvåd?
Handläggs alltså av tingsrätten med en ensam domare.
Och beloppet skall vara max 22.200 kr.
Vad kostar en tapetvåd?
Nja nästan rätt Domaren kan vara gift, sambo eller leva i ett sk. partnerskap, men på jobbet har han en bisittare oftast kallad Tingsrättsnotarie.KnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Är inte beklädnad av ytor såsom taper och målning undantagna från besiktning. Har för mig att det ändå räknas med att man som ny ägare måla och tapetserar om. Finns nog något annat som ligger bakom. Kanske betalt för högt pris för lägenheten..
Jag vet inte exakta priset men det ryktas om rekord räknat i kr/m2 så jovisst kanske han räknade med att allt skulle vara tip top.peternicklas skrev:
Jag skall hålla er uppdaterade om ärendet då denna tråd blev längre än jag gissat
5-6 år gamla. 4:e som bor där nu.Odjuret skrev:
Jo, tapeter/målning är något jag alltid räknat med att göra vid flytt.
Killen har redan skapat irritation hos andra då han spelar techno/discomusik på en hejdlöst hög nivå. Han bor två lgh bort från mig och vi hör det tydligt varje kväll ...
Guldgranne som nån sa
Kom ihåg att det finns flera aspekter men en viktig sådan är att det är skillnad att ha rätt mot att få rätt. Finns flera trådar som visar på riskerna med att hamna i tingsrätt mm även om det känns uppenbart för en lekman