Grävda hål i trädgård förberedda för plintar till stugbygge, med synlig markduk och mättråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har grävt 12 st hål 60x60 cm 90cm djupa för plintar till en liten stuga 6x4m, har tänkt markduk i botten sedan 15cm makadam, en betongplatta 40x40x5cm att ställa 70cm plinten på.
Min fråga är: kan jag återfylla runt plintarna med det jag grävt upp? eller måste det vara makadam?
Mvh
Trägubben
 
T Trägubben skrev:
återfylla runt plintarna med det jag grävt upp
Går bra det är djupa hål du har, tänk bara på att fylla lite i taget och stampa ner så det packas, då får stolpen något att vila mot och blir stadig , annars sjunker det
 
  • Gilla
OscarLindskog och 1 till
  • Laddar…
Det går men glöm inte stampa och vattna så jorden blir hård och har föste ä, måste göra det i omgångar! . Bästa egentligen att fylla runt omkring med betong.
T Trägubben skrev:
[bild]Har grävt 12 st hål 60x60 cm 90cm djupa för plintar till en liten stuga 6x4m, har tänkt markduk i botten sedan 15cm makadam, en betongplatta 40x40x5cm att ställa 70cm plinten på.
Min fråga är: kan jag återfylla runt plintarna med det jag grävt upp? eller måste det vara makadam?
Mvh
Trägubben
 
Med en slurk betong i botten av hålet kommer den klara hundra år.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.