B b8q skrev:
Spelar ingen roll, att det är en hantverkare är ingen garanti för att det blir rätt gjort!
det där är överspelat, har du något svar på min senaste fråga?

K Kurtivan skrev:
det där är överspelat, har du något svar på min senaste fråga?
Knappast putsbruk på golv skulle jag säga i allafall, men om finbetong är bäst för att laga små sprickor eller om man ska ta något annat lagningsbruk vet jag inte.

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Använd betongspackel istället, exempelvis ardex a46.
Kornstorleken är för stor i finbetong för att få till det bra utan mycket arbete.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Använd betongspackel istället, exempelvis ardex a46.
Kornstorleken är för stor i finbetong för att få till det bra utan mycket arbete.
Ok, men jag hugger ur sprickan lite först? Husfix som jag redan har hemma (förutom finbetong och puts), skulle det gå att använda?

Claes Sörmland
K Kurtivan skrev:
Ok, men jag hugger ur sprickan lite först? Husfix som jag redan har hemma (förutom finbetong och puts), skulle det gå att använda?
Ja det går att använda, det är i princip ett betongspackel med lättballast. Men färg och ytstruktur tycker jag avviker väldigt mycket från en glättat betonggolv. Så snyggt blir det sällan. Men det är ett problem med alla lagningar på betonggjutningar.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Det går, om man jobbar sig bra med att riva och glätta, men lagningen blir inte osynlig med mindre än att man slipar hela golvet.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.