Hej! Nu ska vi bryta upp och ta ut denna fina parkett. Det får mig att fundera på om det inte finns folk som kan ta ut parkett och sätta någon annan stans. Så man kan donera den. Känns oerhört slösigt att bara slänga.
Det finns folk som betalar för gammal stavparkett för att lägga i sina hus.Jag betalade själv 1000 kr för nöjet att åka ut till en gammal kåk i Bromma och riva upp ca 15 kvm ekparkett (varav jag lyckades rädda kanske 10 och använde 5-6 själv).
Så om du inte tänker ha den kvar (även om jag inte förstår varför), så lägg ut den ”på rot” på Blocket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så om du inte tänker ha den kvar (även om jag inte förstår varför), så lägg ut den ”på rot” på Blocket.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 126 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 126 inlägg
Går det inte att lägga ett nytt golv ovanpå så att man räddar originalgolvet åt framtiden?
En framtida ägare (eller du själv om 20 år) kan ju uppskatta att ha något ursprungligt av en kvalitet som inte längre går att köpa.
En framtida ägare (eller du själv om 20 år) kan ju uppskatta att ha något ursprungligt av en kvalitet som inte längre går att köpa.
Vad fantastiskt fint ditt golv blev!B b8q skrev:Det finns folk som betalar för gammal stavparkett för att lägga i sina hus.Jag betalade själv 1000 kr för nöjet att åka ut till en gammal kåk i Bromma och riva upp ca 15 kvm ekparkett (varav jag lyckades rädda kanske 10 och använde 5-6 själv).
[bild] [bild]
Så om du inte tänker ha den kvar (även om jag inte förstår varför), så lägg ut den ”på rot” på Blocket.
Jag är inte alls förtjust i vårt, även om jag inser att det är ett fint golv som är värt att återvinna.
Jag har tänkt att donera det till någon händig återvinnare om någon vill komma och pilla bort inom det tidsspann vi har.
Tack! Jag håller med om - eftersom ni nu inte gillar golvet - att det bästa är att lägga ett nytt ovanpå. Det näst bästa är att skänka bort det så att det kommer till nytta. Själv är jag inte spekulant, jag har gjort de golv jag behöver.Annaeriksso skrev:
Klicka här för att svara


