Varför inte ta en vagn?
Hjälmen får plats, mobilen i ena handen, den andra handen plockar! ;)
 
BigGitt skrev:
Varför inte ta en vagn?
Hjälmen får plats, mobilen i ena handen, den andra handen plockar! ;)
Funkar jättebra om man är på ett ICA-maxi/Prisextra någon mil utanför stadskärnan. Jag har emellertid svårt att för mitt inre öga se någon cykla en mil med stora matkassar på styret. :)

Butiker i stadskärnan som man oftast ser folk med hjälm gå omkring i är för små för vagnar. Snabbare då att ta en korg och gå runt med. Oftast är det ju bara små kompletteringar de gör mjölk, fil osv...
 
Som passus vill jag bara inflika att referenser till "det var otroligt att man överlevde förr i tiden" etc normalt sätt är något jag skriver under på, men fler barn och vuxna skadades i trafiken, något som till viss del påverkas av hjälmbärande. Även bältestvång, airbag och säkerhetskrav på lekplatser osv.

Så visst, vi kan förlöjliga saker allt vi vill, men de fyller ett syfte, vilket leder mig till slutpoängen, någon som följer mig? ;)
 
Jag är med, även om jag inte kunnat sova ordentligt pga förkylning. Tycker det är rätt OK med myndigheter som tar beslut föräldrar/vuxna inte klarar själva. Tyvärr lever jag inte upp till det alla gånger utan kör med samma som många andra "det händer inte mig, inte mina barn". Om livet är en gåva har man väl nån slags skyldighet att göra så bra som möjligt av det?

Trots att jag cyklat dagligen i hur många år som helst har jag inte använt hjälm - inte ens efter en rejäl vurpa där bakhuvudet fick sig en ordentlig smäll. Numera är det bilkörning på tidningsdistriktet - vem tror ni använder bilbälte? En dag får man väl vad man förtjänar :(

Kjell G
 
Kjell

Ja du kommer att få. BÖTER!
 
Det här med bälten är ju lite komiskt.
Kör jag utan bälte i firmabilen så får jag böter, men när jag kommer hem och tar en runda med någon av mina äldre bilar så kör man utan bälte lagligt.
 
skalman1 skrev:
Det här med bälten är ju lite komiskt.
Kör jag utan bälte i firmabilen så får jag böter, men när jag kommer hem och tar en runda med någon av mina äldre bilar så kör man utan bälte lagligt.
Det du skriver är sant endast och endast om du blir tagen av farbror blå! :)
 
Jaja. :)

Men varenda gång jag skitit i bältet i firmabilen så har man ju naturligtvis sett mer poliser än annars. ;)
 
Farbror Blå använder telepati. Du vet ;)
 
Ja dom är nog telepatetiska. :)
 
BigGitt skrev:
Hur ska de hålla i mobilen då?
Ptja, man får väl ta och lägga undan den ett tag helt enkelt.
 
Raceman skrev:
Vilken hand ska de plocka matvaror med om den har en matkorg i den andra? :)
Tror faktiskt att de flesta cyklister klarar av att hålla både en korg, samt en hjälm i "snöret" med en hand.
 
Det här med cykelhjälm när man inte cyklar måste vara nån stockholmsgrej. Hörs det inte på själva namnet CYKELhjälm vad som avses?

Som svensk känner jag också att jag måste skriva till det regionala socialkontoret och klaga på livet. Jag har nämligen vid efterforskningar upptäckt att trots att jag lever i världens säkraste, miljövänligaste, fredligaste, rättvisaste, humanaste, mest jämställda och genusmedvetna land, så är det fortfarande farligt att leva. Ja, man kan faktiskt dö! Bara av att leva! Jag kräver därför att myndigheterna sätter ett stopp för döden. Det kan inte vara meningen att man som hederlig svensk ska behöva dö...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.