Hej

Finns det något rekomenderat håll att lägga trallen på i förhållande till huskroppen?
Hade tänkt att låta trallen "skjuta" ut från huset men alla anvisningar jag tittar på har alltid trallen längs med huset. Finns det något rätt/fel? Något man skall tänka på men avrinning av vatten? Har tänkta ha ett fall på 10-20mm / meter ut från huset.

Man kan väl lägga trallen åt det håll som ser bäst ut, däremot så skall du nog lägga tankarna om fall åt sidan. Det kommer nog endast att kännas som ett båtdäck :(
Jag har åtminstone aldrig sett ett trädäck med fall (åtminstone medvetet med fall)...

Det finns bara en regel att tänka på när man ska lägga trall på altaner och dyl.

Gör som DU/NI vill och så att DU/NI tycker det blir snyggt!!

Sen låter 10-20mm fall per meter lite mycket i mina öron..

Kom på en sak till, Hur stor är altanen? jag har två altaner. en stor på framsidan av huset och en mindre på baksidan. På baksidan la jag trallen "längs med" för att kunna lägga bara hela längder så jag inte har några skarvar.

Så det är ju också en sak att tänka på, nu vet jag inte vad du tänker lägga för typ av trall, men du kan på vissa brädgårdar köpa 28x120 tryckimp. i 5meters längder.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.