Vi ska lägga in grå 30x60-plattor av granitkeramik i vår groventré men är osäkra på vilket håll vi ska ha dem.
Finns det någon "standard"?
Kortet är taget från tvättstugan, bakom mig finns självs huset. Direkt till höger i groventrén finns ytterdörren, rakt fram är garaget och till vänster om garageentrén är en dörr ut till pannrum och förråd.
Finns det någon "standard"?
Kortet är taget från tvättstugan, bakom mig finns självs huset. Direkt till höger i groventrén finns ytterdörren, rakt fram är garaget och till vänster om garageentrén är en dörr ut till pannrum och förråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och ska de läggas i raka rader eller "omlott".?
Tack 👍🏻 var lite tveksam efsm vi kommer oftast från riktningen jag tar bilden samt att rummet är avlångt, skapa bredd kanske...
Förstår vad du menar, det är alltid det där om och men i alla beslut 😜 Jag tänker helt enkelt på det första intrycket när man kommer in genom dörren, men används den sällan (av gäster) så kanske det är lika bra i andra läggeiktningen?!
Gubben fick också säga sitt så det blir med långsidan mot ytterdörren ☺️
Då återstår sista frågan: ljus eller mörk fog?!
Då återstår sista frågan: ljus eller mörk fog?!
Det beror ju på vad ni vill uppnå. Ska man lägga ögats fokus på golvet eller på något annat i rummet? Högre kontrast är intressantare att fästa ögat på. Ljust kakel med mörk fog ger större kontrast, likaså mörkt kakel med ljus fog. Har man kakel med en liknande ton på fogen så smälter det samman mer och borde ju därmed dra mindre uppmärksamhet till sig.
Sen är det ju även en smaksak, vad man tycker är snyggast. Extrema grejer kan vara snyggt, men det kan också bli så att man tröttnar på det ganska snabbt.
Sen är det ju även en smaksak, vad man tycker är snyggast. Extrema grejer kan vara snyggt, men det kan också bli så att man tröttnar på det ganska snabbt.
Håller med oas att man lätt tröttnar på de lite mer okonventionella lösningarna. Vi körde grafitgrå fog oavsett vilken platta vi la (vi har en beige variant och så har vi schackrutigt i två rum) och det är vi jätteglada för idag. Kanske lite tråkigt men man tröttnar som sagt inte på det. Tycker vi iaf...
Klicka här för att svara