Hej!
Vi fick nyligen strömavbrott och efter det har spotlightsen utomhus börjat strula.
Vi har ett astrour från orbis astro Nova city som själv ska känna av när det är solnedgång och soluppgång.
Den har installerats av elektriker och gått per automatik sedan dess utan några konstigheter, men har efter strömavbrottet börjat strula. Har läst och följt bruksanvisningen, utan några framsteg. Lamporna blinkar endast efter solnedgång, varje minut för att vara specifik.
Jag undrar då om någon kan hjälpa mig och vet vad som är felet.
Tack i förhand!
Vi fick nyligen strömavbrott och efter det har spotlightsen utomhus börjat strula.
Vi har ett astrour från orbis astro Nova city som själv ska känna av när det är solnedgång och soluppgång.
Den har installerats av elektriker och gått per automatik sedan dess utan några konstigheter, men har efter strömavbrottet börjat strula. Har läst och följt bruksanvisningen, utan några framsteg. Lamporna blinkar endast efter solnedgång, varje minut för att vara specifik.
Jag undrar då om någon kan hjälpa mig och vet vad som är felet.
Tack i förhand!
OK, då kan felet ligga utanför uret. Vad är det för lampor som är kopplade till uret?Daniel Yaacoub skrev:
Har du kollat dessa?
Korta blinkningar kan tyda på LED-ljuskällor som är på något sätt defekta.
Första gången detta hände med strömavbrott blinkade lamporna likadant så jag följde bruksanvisningen och senare kvällen efter var allt som förut, men denna gång fortsätter lamporna bara att blinka och har testat starta om astrouret utan någon tur.E etompau skrev:
har inte kollat lamporna än då de sitter ca 6m upp och behöver då hyra ställning eller lyftkran!
Ok jag förstår, får helt enkelt kolla till lamporna och kanske ringa en elektriker.E etompau skrev:
tack för hjälpen!
Hej igen!E etompau skrev:
Testade ett sista försök med att följa bruksanvisningen till punkt och pricka och höll nu koll på displayen och det var som du sa att uret blinkar till i takt med lamporna
Kom du fram till vad felet var? Har exakt samma problem efter strömavbrott.Daniel Yaacoub skrev:
Hej!
Vi fick nyligen strömavbrott och efter det har spotlightsen utomhus börjat strula.
Vi har ett astrour från orbis astro Nova city som själv ska känna av när det är solnedgång och soluppgång.
Den har installerats av elektriker och gått per automatik sedan dess utan några konstigheter, men har efter strömavbrottet börjat strula. Har läst och följt bruksanvisningen, utan några framsteg. Lamporna blinkar endast efter solnedgång, varje minut för att vara specifik.
Jag undrar då om någon kan hjälpa mig och vet vad som är felet.
Tack i förhand!
Thomas
Hej,T Tupac skrev:
Kom du fram till vad som orsakade problemet. Jag har precis samma problem. Led-spottar blinkar varje minut. Kopplade till Astrour Nova city via kontaktor i elskåpet. På filmen hörs klickljudet som göra att lamporna klickar varje minut, indikatorn i fönstret på kontaktorn skiftar i takt till klicken.
Fel på kontaktor eller själva astrouret?
Klicka här för att svara
