8 915 läst ·
4 svar
9k läst
4 svar
ASSA 2000 och biltema
Jag har köpt ytterdörrar där jag tydligen inte fick med låshus. Ska enl uppgift vara assa 2000. Efter halvdana mätningar från min sida ska jag prova med de "dyrare" låshusen biltema säljer.. de ser ut att passa..
(de enklare låshusen på biltema passade iaf inte <100)
Pratade med byggaren jag köpte dörrarna igenom. Denne hävdade att ocentrerade fräsningar i karv vs dörr kan vara rätt - Jag har kikat runt på de flesta assa 2000-dörrar och inte sett motsvarande någonstans. Hoppas iofs att där finns något lås som passar då det är lite smådrygt att behöva montera bort dörrarna igen..
Någon som vet?
Någon som vet?
Klicka här för att svara