Om man har ett 2000 Evo som fungerar.. Grattis.
Eftersom jag själv jobbade med lås förr hade jag självklart ett 2000 evo. Vilket självklart fick bytas både 1 och 2 gånger.
I min värld finns bara Modullås. Finns en uppsjö olika.. MU är väl nog dom som ligger bra till nu med Rostfria detaljer..

Thomeé (stavning) har jag sett, ser iaf likadana ut som assa.

frohike skrev:
Om man har ett 2000 Evo som fungerar.. Grattis.
Eftersom jag själv jobbade med lås förr hade jag självklart ett 2000 evo. Vilket självklart fick bytas både 1 och 2 gånger.
I min värld finns bara Modullås. Finns en uppsjö olika.. MU är väl nog dom som ligger bra till nu med Rostfria detaljer..
Tack.
vi ha bara såna på byggena å dessa funkar klockrent...
haft ett dåligt parti?

mvh
snickar estwing

Ett dåligt parti? hela serien drog tillbaka. man har förlängt garatitiden i upp till 8 år. Visst dom fungerar i början. Vissa dog efter några dagar, andra va kassa redan från hyllan andra höll i några år. Hela evoserien är dålig.. Kvalitén är inte på långa vägar lika hög som dom gamla modullåsen

ok. haft mitt egna nu i 1,5 år. inget krångel alls me nåt.

Bob_the_builder
Även jag tillhör skaran som fått byta låskistan till Evo. Efter cirka tre år gick en fjäder (?) sönder vilket gjorde att hakregeln började falla ut av sig själv även i olåst läge. Låsbutiken rabatterade en ny kista som goodwill, men det kanske är så att jag blev lurad eftersom garantin är mycket längre än tre år..?

Låter som du blev lurad, Ett samtal till assa hade vart allt du skulle ha gjort så hade någon låssmed komit hem till dig å bytt..
Va på otaliga sånna byten.

apanap skrev:
[länk]

Känns väldigt förtroendeingivande
Allvarligt? Fungerar det här angreppet så enkelt? Det är ju pinsamt. Har inget själv men skall kolla nästa gång jag är nere hos brorsan. 19:90 är det ju värt... ;-)

Assa hade tydligen hört av sig till ett av Sveriges ledande IT-säkerhetsföretag för kolla möjligheterna att ta bort filmen från Youtube. Lycka till! ;)

Gissar att Assa och deras återförsäljare får många frågor nu.

detta fungerar även på alla andra evolås med hakregel. eftersom hela evoserien bygger på fasta modulelement.

Äntligen får jag bevis på vad jag alltid har hävdat. EVOlås är ett stort skämt i både kvalité och säkerhet.
Tillåmed gamla hederliga modullås utan borrskydd är svårare att ta sig förbi..

Jorå, historien drogs på TV4-Nyheterna nyss (22.00, 26/09-2008). Enligt inslaget var det allmänt känt bland låssmeder att ASSA-låsen är usla.

/A

Någon som har ett som vågar testa?

v-g skrev:
Någon som har ett som vågar testa?
Jag mailade brorsan länken igår och han lyckades i alla fall. Nu hade han trängre mellan lås och karm så det var betydligt knepigare att böja in bladmåttet (och han ville inte krångla för mycket för risken att repa dörren) men med dörren öppen så gick det enligt honom "lättare än att använda vredet." Han skulle ut och köpa skyddsbleck innan affärerna stängde...

Hans EVO 2000 är dessutom redan utbytt, eftersom det höll 1.5 år innan det kärvade ihop första gången.

Verkar vara gedigen svensk kvalitet i alla led från konstruktion till tillverkning. :-)

lars_stefan_axelsson:Pinsamt dåligt. ASSA lever bara av sitt namn sa min lokale låskrängare som jag för övrigt köpte ett fönster och taklister av.

Lås har man ju redan som inte används så ofta :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.