5 973 läst ·
17 svar
6k läst
17 svar
Asp, fläder, syren, kirshkål och sten -> gräs?
Byggplast för att kväva, döda av lite uppkomna plantor, sen snabbväxande gräs kanske? Förgrodda (uppfuktade innan spridning) just a theory! 
Det mesta av rötterna är ju redan bortgrävt med grävskopan, så jag tror mera på att så gräs direkt, så fort som möjligt så att det får försprång gentemot ogräset.
Vill man kväva bort kirskål med plast så räcker inte en växtsäsong. Sedan finns ändå fröna kvar i marken.
Vill man kväva bort kirskål med plast så räcker inte en växtsäsong. Sedan finns ändå fröna kvar i marken.
Redigerat:
Som sagt, kirskålen är ditt minsta problem.
Jag hade helt makalösa mängder kirskål på en plätt, fick rådet att täcka med tidningar (tjockt lager) och sedan jord som jag sådde gräsmatta på. Men det var ingen skillnad på den delen jag la tidning på och den som blev utan (hade inte så mycket tidningar...) kirskålen kommer inte igenom om man gör gräsmatta av det. Något ynka skott här och där dagen före klippning, men nu var det länge sen jag såg ens det.
Om det ska vara en rabatt, då är det en annan sak.
/A
Jag hade helt makalösa mängder kirskål på en plätt, fick rådet att täcka med tidningar (tjockt lager) och sedan jord som jag sådde gräsmatta på. Men det var ingen skillnad på den delen jag la tidning på och den som blev utan (hade inte så mycket tidningar...) kirskålen kommer inte igenom om man gör gräsmatta av det. Något ynka skott här och där dagen före klippning, men nu var det länge sen jag såg ens det.
Om det ska vara en rabatt, då är det en annan sak.
/A
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden