20 042 läst ·
4 svar
20k läst
4 svar
Kökshöjd 95cm och spishöjd 90cm, vad göra?
Jag har gjort ett STORT misstag.
Håller på och sätta in vårt nya kök.
Jag trodde att jag hade allt under kontroll, hade inte en tanke på att höjden på köket inte var standard.
Det visar sig att kökshöjden är 95cm och spisen har en max höjd på 90cm.
Med facit i hand skulle vi köpt en inbyggnadshäll.
Är det någon som har ett bra förslag om hur jag löser detta, utan att köpa ny spis?
Det går i värsta fall att höjja golvet under spisen men då blir det problem vid rengörning bakom.
Tacksam för förslag.
Henrik
Håller på och sätta in vårt nya kök.
Jag trodde att jag hade allt under kontroll, hade inte en tanke på att höjden på köket inte var standard.
Det visar sig att kökshöjden är 95cm och spisen har en max höjd på 90cm.
Med facit i hand skulle vi köpt en inbyggnadshäll.
Är det någon som har ett bra förslag om hur jag löser detta, utan att köpa ny spis?
Det går i värsta fall att höjja golvet under spisen men då blir det problem vid rengörning bakom.
Tacksam för förslag.
Henrik
I förra lägenheten hade vi samma problem...fast tvärt om. Köket var för LÅGT för spisen.
Jag skruvade bort underredet, slaktade det (tog bort hjulen). och byggde en ny sockel i tyä, skruvade fast hjulen i träramen, som jag målade vit.
Jag skruvade bort underredet, slaktade det (tog bort hjulen). och byggde en ny sockel i tyä, skruvade fast hjulen i träramen, som jag målade vit.
Fasting65: Tack för förslaget. Det kan fungera, vi har en rostfri spis, det borde gå o klä sockeln i rotfritt.
Gaia: Jodå spiskåpan är i rätt höjd.
. Den gamla spiskåpan/fläkten var faktiskt anledningen till att vi fick bygga om köket.
/Henrik
Gaia: Jodå spiskåpan är i rätt höjd.
/Henrik
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ett annat förslag är att du gör likadan sockel under spisen som övriga köksskåps sockel.
...eller så gör du som du tänkte. Jag tror att Ikea har nån serie med rostfria socklar - eller?
Tredje förslaget är att du gör en mörkgrå eller svart sockel. Har för mej att vissa Electroluxspisar har en mörk sockel.
Fjärde förslaget är: ring vitvarutillverkaren. Vissa spisar har extra höga socklar som tillbehör.
...eller så gör du som du tänkte. Jag tror att Ikea har nån serie med rostfria socklar - eller?
Tredje förslaget är att du gör en mörkgrå eller svart sockel. Har för mej att vissa Electroluxspisar har en mörk sockel.
Fjärde förslaget är: ring vitvarutillverkaren. Vissa spisar har extra höga socklar som tillbehör.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden