Henriettae skrev:
Nu har jag tagit till mig alla era förslag och kommit med en ny skiss! [bild]
I det förslaget hade jag bytt plats på toalettstol och förvaring (med förvaring mot yttervägg och ingen skiljevägg) då kommer toalettstolen närmare handfaten och det slipper kännas trångt under snedtaket.

Men först är det nog bäst att ni funderar på vad ni vill ha där eftersom dina förslag är rätt olika. Vill ni ha badkar eller tvättmaskin, behöver ni mer förvaring när det ändå får plats med rätt mycket i handfaten etc.

• Gilla
Henriettae
  • Laddar…
D09
En sak som jag tycker är guld värd är ett duschmunstycke/ blandare bredvid toaletten.

ImageUploadedByByggahus.se1393051256.832688.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

D09
Ang snetaket och toaletten, placera toaletten så man kan stå upp utan att slå i huvet.

Hemma drog jag nytta av att ha en fönster precis vid toan, extra utrymmet gör att man kan stå upp.

Grannen missade det och där slår man i huvet varje gång.

• Gilla
Henriettae
  • Laddar…
pelpet skrev:
Vad tror ni om något sånt här?
Ser lovande ut! Tack!!

Kan du ha badkaret i den ändan badrummet, finns det plats för avloppet? Beroende på vad som finns under (om ni kan dra rör i taket där), om takbjälkarna går på längden eller tvären, om ni ska ha klinkers och behöver stärka upp bjälklaget så kan det vara lite problem. Till badkaret är det 70 mm rör, så beroende på hur tjocka bjälkar ni har så kan det vara en bättre eller sämre idé och borra hål i alla dem för avloppsrör. Särskilt om de förutom klinkers ska hålla upp ett hörnbadkar!

mvh,
Andreas

• Gilla
Henriettae
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.