eviljava skrev:
Sa han att det var "samma som Linoleum"? Jag undrar vad han menar med det...
Du har för övrigt helt rätt i ditt antagande.

Vad han tycker spelar ju inte så stor roll. Han vill sälja. Det enda väsentliga är vad du tycker. Jag vet att jag tjatat om detta tidigare, men låna hem några bitar och jämför. Det är i mina ögon det bästa sättet att skapa sig en rättvis jämförelse mellan produkterna.

Ta gärna minst två bitar av varje produkt, då kan du även jämföra "click-funktionen". Vissa märken/modeller är riktigt dåliga, medan andra skapar en näst intill perfekt skarv.
Golvdiskussioner på lunchen om att plast kan avge farliga gaser. Så kanske går plast bort iaf då. Just nu lutar det mest åt trä.

Låna hem - absolut. En del ser man ju där, tex som du säger klickfunktionen. Men en del känns svårt att veta om de är olika hållbara, hur det är om de är omslipbara osv. Detta tycker jag såg rätt bra ut, bara 279:-/m2, 13 mm tjockt och omslipbart 2-3 gånger. Kan väl vara bra om det är omslipbart tänker jag om det nu kommer ligga bla i ett barnrum. http://www.bygghemma.se/inomhus/gol...v-kahrs-cremona-mattlackad-ek-3-stav/p-195439

Ja, även om man nu inte kommer att slipa om det inbillar jag mig att ett golv klarar sig bättre om ädelträskiktet är tjockare. Ek är ju t.ex. hårdare än furu (som jag gissar att underlagret består av?). Ju tjockare ädelträskiktet är, desto bättre.

Jag har inga belägg för detta (i form av dokumenterade produkttester, osv). Men min magkänsla säger mig att det är så.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.