13 118 läst ·
5 svar
13k läst
5 svar
Asfaltlim till takpapp, hjälp!
Hej,
Taket på min bod läcker som ett såll. Jag var och köpte takpapp och asfaltlim, men jag kunde inte få ut limmet för det var allt för stelt och hängde mest som en klump på penseln. Jag hade limhinken till att stå i varmt vatten, men det hjälpte inte mycket. Vad är tricket? Jag skulle kunna köpa lim på tub gissar jag, är det det bästa? Hur mycket ska man i så fall ha på?
Det här ska göras i helgen, så alla svar uppskattas!
Christian
Taket på min bod läcker som ett såll. Jag var och köpte takpapp och asfaltlim, men jag kunde inte få ut limmet för det var allt för stelt och hängde mest som en klump på penseln. Jag hade limhinken till att stå i varmt vatten, men det hjälpte inte mycket. Vad är tricket? Jag skulle kunna köpa lim på tub gissar jag, är det det bästa? Hur mycket ska man i så fall ha på?
Det här ska göras i helgen, så alla svar uppskattas!
Christian
Om man har möjlighet att rigga en liten värmeplatta att ställa burken på så funkar det bra, annars brukar jag sitta med varmluftspistolen och blåsa på ner i burken någon minut eller två då och då för att få klistret lagom smidigt att pensla ut.
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
Sådär, nu är taket lagt! Det var tipset med värmeplatta som gjorde susen. Asfaltlimmet fick stå i en kastrull med vatten och puttra på taket och allt gick smidigt trots yttertemperatur på 6 grader. Värmepistolen gjorde inte mycket nytta, men det kanske berodde på att jag köpte mig en billig rackare på Biltema på 2kW, jag vet inte.
Hur eller hur: många tack för tipsen!
Hur eller hur: många tack för tipsen!
Klicka här för att svara