11 258 läst ·
6 svar
11k läst
6 svar
Asfaltera uppfart
Fick en offert på KOMPLETT markstensläggning (inkl st Eriks sten). 60.000 för 75 kvm vill jämföra dett med asfalt då jag tror det är billigare
1. Vet ngn ungefärligt kvadratmeter pris för asfalt, underlag färdigt att asfaltera (avjämnat, vibrat...)?
2. Har ngn rekommendationer på firmor i Sthlmsområdet?
Tack!
1. Vet ngn ungefärligt kvadratmeter pris för asfalt, underlag färdigt att asfaltera (avjämnat, vibrat...)?
2. Har ngn rekommendationer på firmor i Sthlmsområdet?
Tack!
Lyfter denna tråd då jag också är nyfiken på priser för denna typ av arbete.
Vi har fått en offert för vår uppfart som är cirka 60 kvm. En kombination av kantsten, gatsten vid entrén och kross på de stora ytorna samt en cirka 6 m lång stenmur för 110.000 kr. Det låter dyrt tycker jag, särskilt om man jämför med vad du fått för förslag.
Vi har fått en offert för vår uppfart som är cirka 60 kvm. En kombination av kantsten, gatsten vid entrén och kross på de stora ytorna samt en cirka 6 m lång stenmur för 110.000 kr. Det låter dyrt tycker jag, särskilt om man jämför med vad du fått för förslag.
Vi högg asfaltsgänget som lade om gatan utanför. De vibbade en extrauppbyggd plats bedvid garageuppfarten så den totala arean är ca 35 kvm.
3000:- rakt ner i fikakassan blev det. Billigt och bra, och varannan granne på gatan har numera omlagd asfalt...
3000:- rakt ner i fikakassan blev det. Billigt och bra, och varannan granne på gatan har numera omlagd asfalt...
Ajdå, ta det gänget som lappar och lagar vägar, de har en lite mindre vält som de kan ta uppfarten med.
Hahaha!
Det är ju en variant på planerat fastighetsunderhåll.
Jag hade velat se skrivningen i en underhållsplan.
"2008: Hacka hål i allmän väg inför omläggning av uppfart enligt plan 2010"
"2008: Hacka hål i allmän väg inför omläggning av uppfart enligt plan 2010"
Klicka här för att svara