Jag har fått ett pris på 310kr/kvm för etablering och asfaltsläggning, men exklusive underarbete. Hur är det priset?

Nere i Göteborg ligger vi på drygt 200kr m2 + moms om det är en vanlig uppfart (en fyrkant) som man kommer in med lastbilen. Etablerings kostnaden tror jag ligger på drygt 2300kr + moms

Priset blev 700 kr/kvm inklusive underarbetet. Låter dyrt eller?

• Gilla
Ubbe62
  • Laddar…
Allt beror väl på hur bra det blir. Tyckte inte att det var så dyrt, det kommer alltid att finnas billigare och dyrare företag att anlita.

Verkar de seriösa och bra skulle jag köra på det anbudet, kanske pruta något, typ komma överens om ett pris. 27500:- eller så..

• Gilla
PelleH73 och 1 till
  • Laddar…
Så priset var inte så farligt eller?
Jag läste tidigare i tråden om att själva asfalteringen bör gå på runt 150kr/kvm och underarbetet detsamma, så runt 300kr/kvm allt som allt. Och då utgår jag ifrån att angivet pris inte gäller fuskbyggare.

Men jag har ingen erfarenhet av det här, så jag är tacksam för att kunna få ett riktvärde att gå efter när jag tar in offerter.

Priset beror oftast på vad det är för förutsättningar, om det är en vanlig dubbelparkering som man kommer in med lastbilen ligger priset för oss på drygt 200kr/m2+moms, är läggaren i närheten kan man nog få ner priset till 150kr/m2+moms. Är det skottkärrning som gäller så ökar priset ganska snabbt då det tar nästan dubbelt så lång tid att lägga ut.
Kolla med dom så du får ABT 8, är det som gäller på uppfarter, 100kg/m2 räcker gott.

Samma med justeringen, kommer dom åt med en stor grävmaskin justerar dom det på ett par timmar men får man bara plats med en minigrävare kan det ta hela dagen.

Om du hittar någon som gör det för 300:-/kvm så skulle jag vara med och kolla så att de gör ett ordentligt underarbete. Själv tycker jag att det låter alldeles för billigt, med tanke på allt jobb med underarbetet. Bortforsling av allt material de gräver bort, frakt av material dit m.m. När jag beställde bärlager till mina 40-60kvm så kostade nästan bara frakten 1000:-

Man ska ju tänka på att de ska även göra vinst på sitt arbete för annars skulle de ju inte ta jobbet.

http://www.ncc.se/sv/Material-och-s...ing/asfaltera-garageuppfart/asfaltera-sa-har/

Hej
Kan någon tipsa om ett företag som har bra priser och kvalite? Ska lägga asfalt, ca 30 kvm. Har dränerat villan och grävt bort asfalten runt huset. Vad är ett rimligt pris? Bor i spånga, stockholm.

Det kommer snart nån irländare och knackar på och vill göra det.......:eek:

Skulle uppskattaom någon kom med ett mer givande svar

peternicklas
Jag fick asfalterat förra året, 40 kvm, 7000:- tror jag det slutade på.

S
Ni som skriver såna fantastiskt låga siffror, utveckla gärna :)

Själv står jag i begrepp om att bättra på min asfalterade uppfart.Det är säkert 20 cm asfalt lagt men topp lagret på 2 mm har fått stryk av mossan på sina håll och det är detta jag vill bättra på. Är det ett stort jobb ? Nån som har en pris indikation på detta, det är många kvadratmeter det är frågan om och finns utanför Lund.

Inkl material?? Vilket företag? Kontaktar dem gärna

100kvadrataren skrev:
Priset beror oftast på vad det är för förutsättningar, om det är en vanlig dubbelparkering som man kommer in med lastbilen ligger priset för oss på drygt 200kr/m2+moms, är läggaren i närheten kan man nog få ner priset till 150kr/m2+moms. Är det skottkärrning som gäller så ökar priset ganska snabbt då det tar nästan dubbelt så lång tid att lägga ut.
Kolla med dom så du får ABT 8, är det som gäller på uppfarter, 100kg/m2 räcker gott.

Samma med justeringen, kommer dom åt med en stor grävmaskin justerar dom det på ett par timmar men får man bara plats med en minigrävare kan det ta hela dagen.
En infart utan krusiduller skulle jag hellre ha minst 11-massa, det blir mycket stabilare och med bra temp på massan och hyfsat väder blir det riktigt fin yta ändå.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.