Hej,

Jag har byggt en stödmur mot gatan och i och med urgrävningen och placeringen skulle jag nu behöva asfaltera i framkant mot övrig gata. Ytan som skall asfalteras är 19,5 meter lång och i snitt 30 cm bred så det blir cirka 6 kvadratmeter som skall asfalteras.

Jag har sett att de säljer kallasfalt på 20kg-hinkar, men hur långt tar jag mig med en sådan hink? Är det värt att köpa och asfaltera själv med sådan asfalt eller behöver jag pallvis med hinkar?

Med vänlig hälsning Christoffer

R
Kallasfalt innehåller ingen balast som ska bära det hela samt att det kommer att gå åt mååånga
hinkar , det är även en låg smältpunkt på den , så vid värme som idag blir det nog bra kladdigt
Riktig asfalt är nog att föredra och den ska ha en stum botten

• Gilla
Kalmarverkstad
  • Laddar…
Tack för svar! Antog att det skulle bli en del. Då tar jag kontakt med kommunen för att se om de ska asfalterad fler gator här snart, är ett nybyggt och inte än färdigbyggt område. Annars får jag fylla upp och packa och sedan asfalterad detta och infarten samtidigt nästa år när carporten står färdig

harry73
Har man ett asfaltverk riktigt nära, kan man kanske hämta lite asfalt på ett släp. Då kan du sprida det med en spade och en kratta och packa med en padda.
Men räkna med att det inte blir bra första gången.

Om det är kommunens mark, skulle jag ringa kommunens driftavdelning och fråga om deras driftentreprenör kan asfaltera det. Om det inte är kommunens mark skulle jag ringa kommunens driftavdelning och fråga om deras driftentreprenör kan asfaltera det, alternativt skulle jag bara fråga om kontaktuppgifter och fråga entreprenören direkt.

R
Ta inte kontakt med kommunen , vänta och se om det kommer asfaltsgubbar , kanske dom kan släppa av en del som blir över och padda det , men du måste ha en stum botten först
PS Ska inte vara så men men , direkt i fickan

R rävlyan skrev:
Ta inte kontakt med kommunen , vänta och se om det kommer asfaltsgubbar , kanske dom kan släppa av en del som blir över och padda det , men du måste ha en stum botten först
PS Ska inte vara så men men , direkt i fickan
Kolla bara så att det inte är irländska asfaltläggare, kan bli kostsamt och problem

• Gilla
rävlyan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.