Jo det gick bra, jag ringde OCAB som kom och tog med sig prover och skickade på analys. Provsvaren visade att det inte var asbest så det var ju skönt och man kunde pusta ut.
Ångesten har ju lagt sig men är i framtiden mycket försiktig när det gäller material jag inte känner till..
Och det tycker jag alla ska vara. Även snickare osv som inte provtar material innan dom river. Borde förbjudas. Har för mig att i Finland om huset är byggt innan asbest förbjöds så måste en besiktningsman först peka ut alla risker och sedan kan hantverkarna arbeta i lugn och ro.