Men dammsugaren har inte använts sen dess och vi tänkte slänga den. Jag läste någonstans att nästa gång man använder den så blåses de isåfall ut i luften. Här jag fel när jag tror att det mesta sögs in i dammsugaren??
asbest fibern är riktigt liten. du måste ha ett hej dundrans till filter för att få ha kvar det i maskin.Karro771 skrev:
men skulle säga att du får mer asbest i dig när du åker i tunnelbanan
Nu har jag pratat med en överläkare på miljö o yrkesmedicin o han sa precis som ni att det är inget att oroa sig för alls. Han sa oxå att det händer varje dag o att de får många samtal från ångestfyllda msk som råkat riva i asbest. Tack igen att ni tog er tid att svara, uppskattas! Nu ska jag släppa detta, som ngn skrev att oroa sig såhär är farligare. Som läkaren sa på ett ödmjukt sätt, isåfall borde du vara rädd för att andas ute överhuvudtaget
Det är farligt att leva, man kan ju dö.
Skulle va intressant att veta hur många som ens har hört talas om ett riktigt fall där nån skadats av asbest? Kontra där nån skadats i trafiken tex. och ändå åker ju folk bil.
Skulle va intressant att veta hur många som ens har hört talas om ett riktigt fall där nån skadats av asbest? Kontra där nån skadats i trafiken tex. och ändå åker ju folk bil.
Tja... Jag en kompis farfar fick "stenlunga" av asbest. Så visst kan man drabbas. Men han jobbade på ett smältverk, och skyddsdräkten var gjord av det väldigt bra materialet som innehöll asbest. fibrerna satt på insidan av dräkten.....
Hmmm... kanske inte så konstigt att han fick "stenlunga" ?
Så oron är befogad.... om man jobbar med skyddsdräkt gjord av asbest....
Som tidigare inlägg,,,, Det värsta med livet är att det hur vi än gör slutar med att vi dör....
Hmmm... kanske inte så konstigt att han fick "stenlunga" ?
Så oron är befogad.... om man jobbar med skyddsdräkt gjord av asbest....
Som tidigare inlägg,,,, Det värsta med livet är att det hur vi än gör slutar med att vi dör....
Ett bra beslut!Karro771 skrev:Nu har jag pratat med en överläkare på miljö o yrkesmedicin o han sa precis som ni att det är inget att oroa sig för alls. Han sa oxå att det händer varje dag o att de får många samtal från ångestfyllda msk som råkat riva i asbest. Tack igen att ni tog er tid att svara, uppskattas! Nu ska jag släppa detta, som ngn skrev att oroa sig såhär är farligare. Som läkaren sa på ett ödmjukt sätt, isåfall borde du vara rädd för att andas ute överhuvudtaget![]()
Men också bra att du tar tag i din oro så du slipper låta den tynga ner dig och leva sitt liv i dig... De blir ingen glad av.
Klicka här för att svara