Hej,
Vi bor hos några släktingar ute på landet några dagar och i sovrummet noterade jag detta.
Huset är väldigt gammalt kanske från 50-60 tal.
En del av tapeten har skurits bort tror man haft en kamin och nu har de vita lossnat, kanske flytspackel?
Hur som helst ska vi tillbringa 10 dagar här med vår lilla bebis och tänkte fråga er kunniga asbest risk? Vet att de inte går o se me blotta ögat men kanske någon som kan svara på
Vi bor hos några släktingar ute på landet några dagar och i sovrummet noterade jag detta.
Huset är väldigt gammalt kanske från 50-60 tal.
En del av tapeten har skurits bort tror man haft en kamin och nu har de vita lossnat, kanske flytspackel?
Hur som helst ska vi tillbringa 10 dagar här med vår lilla bebis och tänkte fråga er kunniga asbest risk? Vet att de inte går o se me blotta ögat men kanske någon som kan svara på
Väldigt gammalt? Det är verkligen inte väldigt gammalt.J JonasGj skrev:
Det är inte flytspackel. Möjligen spackel, kalkfärg e.dy.J JonasGj skrev:
Absolut ingenting tyder på att det är asbest och så länge spädbarnet inte är där och sniffar i sig, vad det nu än är, dagarna i ända, samtidigt som han planerar att fortsätta med det samt att bli kjedjerökare, kan ni vara fullständigt lugna.😀J JonasGj skrev:
Internet är en styggelse.
Klicka här för att svara
